اراک- عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پذیرش دانشجو در کشور بر مبنای نیاز بازار کار انجام نمی‌شود.

پذیرش دانشجو بر مبنای نیاز بازار کار انجام نمی‌شود/ تکنسین ماهر ایرانی پرورش دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با تأکید بر پذیرش دانشجو بر مبنای نیاز بازار کار، اظهار کرد: برای جذب دانشجو باید با برنامه‌ریزی و به صورت هدفمند عمل کرد تا دانشجویان بر مبنای نیاز بازار کار در رشته‌های تحصیلی آموزش ببینند و پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند به سادگی جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو بر مبنای بازار کار نیازمند برنامه‌ریزی جدی و عملیاتی است تا شاهد خیل عظیم بیکاران فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف دانشگاهی در کشور نباشیم، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌ها و دانشگاه‌های مناطق مختلف در کشور باید بر مبنای کشش بازار کار و نیاز آن منطقه صورت گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرکت‌های نفتی تکنسین‌های فیلیپینی، افغانستانی، هندی و ... فعالیت می‌کنند در صورتی که می‌توان با  آموزش دادن به دانشجویان داخلی و تربیت تکنسین ماهر، نیروهای بومی را در این عرصه به کار گرفت و از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده بهینه کرد.

سلیمی ادامه داد: قبل از پذیرش دانشجو در چرخه دانشگاهی باید نیاز کشور به مشاغل مختلف بررسی شود؛ باید با یک آمایش اصولی مشخص کرد که کشور چه اندازه نیازمند مکانیک است تا بر مبنای فرصت‌های موجود اشتغال، در رشته‌ مذکور دانشجو جذب کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در زمینه جذب دانشجو هدفمند عمل نمی‌کنیم، یادآور شد: خروج از بن‌بست بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ساماندهی رشته‌های دانشگاهی در راستای جذب همسو با بازار اشتغال عملیاتی می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.