رئیس پلیس راه میزان تصادفات را به بخش حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تقسیم کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با روند کاهش تصادفات در ایام تعطیلات امسال کارنامه قابل قبولی را برجای گذاشت.

افزایش ۵ درصدی جانباختگان در نوروز/ کارنامه قابل قبول ناوگان حمل ونقل عمومی

به گزارش قدس آنلاین،  سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا با انتقاد از میزان امنیت پائین خودروها و برخی راههای بین شهری اظهار داشت: در ایام پر تردد نوروز و ایام تعطیل بیش از ۹۵ درصد رانندگان از رانندگی قابل قبولی برخوردار بودند.

سردار حمیدی با اشاره رتبه بندی استان ها در ثبت تصادفات نوروزی گفت: استان های فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی را پر تصادف ترین استان‌های کشور در ایام نوروز معرفی کرد.
 
 وی سرعت و سبقت غیر مجاز، بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی را عامل اصلی بیش از ۸۵ درصد تصادفات دانست.

رئیس پلیس راه راهور ناجا همچنین استان های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم، فارس، گلستان، مرکزی و خراسان رضوی را پر تردد ترین استان های کشور در نوروز امسال دانست.  

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: وجود ترافیک در مسیرهای پر تردد در کاهش تصادفات تاثیر داشته است؛ در عین حال مسیرهای کویری به علت سرعت‌های بالا و یکنواختی رانندگی از تصادفات بیشتری برخوردار بودند.

سردار حمیدی میزان تصادفات را به بخش حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی تقسیم کرد و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی با روند کاهش تصادفات در ایام تعطیلات امسال کارنامه قابل قبولی را برجای گذاشت.

وی به افزایش ۵ درصدی جانباختگان نسبت به نوروز سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد:چهارشنبه ۱۵ فروردین پایان طرح نوروزی ۹۷ است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.