آستارا- مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد.

صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی از آستارا

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی گمرک، رسول امیدی از صادرات ۴۲۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مقدار کالا به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شده است.

وی عمده کالاهای غیرنفتی صادرشده را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع‌دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی دانست.

به گفته مدیرکل گمرک شهرستان آستارا، ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار نظیر مواد شیمیایی، چوب‌آلات، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی در مدت مذکور از مبدأ گمرک این شهرستان از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

امیدی از صادرات ۱۲۱ تن کالا به ارزش ۳۳۱ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد و تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی است.

وی ترانزیت خارجی ورودی کالا طی یک سال گذشته را ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار از طریق گمرک شهرستان آستارا دانست و گفت: میزان ترانزیت خارجی ورودی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ از نظر وزن ۲۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عمده کالای ترانزیت خارجی ورودی را لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق آهن دانست و افزود: این مقدار کالا از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را ۲۹۱ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار دانست و گفت: این میزان کالا از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به لحاظ وزن ۲۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نوع کالای ترانزیت‌شده خاطرنشان کرد: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی، خودروی سواری، مبلمان و ماشین‌آلات بوده است.

امیدی تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا در سال ۹۶ را ۷۳۷ هزار و ۸۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به لحاظ مسافران خروجی پنج درصد و به لحاظ مسافران ورودی سه درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا به کاهش سه‌درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک شهرستان آستارا در این مدت ۵۶۴ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.