آستارا- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: امسال در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز، ۱۸۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

انجام ۱۸۵ مورد بازرسی نوروزی از عرضه‌کنندگان گوشت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دامپزشکی گیلان، بهرام پورضرب اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز، ۱۸۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان شبکه دامپزشکی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در قالب این تعداد بازرسی، ۱۸۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از رستوران‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، کبابی‌ها و خودروهای حامل فرآورده‌های خام دامی کشف و امحاء شده است افزود: در این راستا، هفت متخلف عرضه‌کننده گوشت غیربهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.  
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا ارزش ریالی این مقدار فرآورده خام دامی کشف‌شده را حدود ۴۷ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: امسال حجم کار انجام‌شده در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز، ۱۵۰ ساعت و میانگین گشت‌های نوروزی نیز دو گشت در طول روز بود. 

پورضرب با اشاره به یک مورد برخورد با خودروهای حمل غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان آستارا بیان کرد: بیشترین تهدید برای سلامت جامعه از سوی خودروهای حمل غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی است، زیرا آن‌ها به خاطر سود بیشتر حاضر هستند سلامت و بهداشت مردم را به خطر بیندازند. 

وی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز را با همکاری نیروی انتظامی، شبکه بهداشت ‌و درمان، اتاق اصناف، اداره تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن‌ و تجارت در قالب گشت‌های مشترک دانست و گفت: در بحث تأمین امنیت غذایی شهروندان و گردشگران نوروزی با کسی تعارف نداریم. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از مردم خواست به‌منظور پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از خرید هرگونه گوشت فاقد برچسب و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را با شماره ۰۱۳۴۴۸۳۷۶۹۵ به کارشناسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.