همدان - رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از تولیدات و کالای ایرانی گفت : در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی سرلوحه برنامه ها و اقدامات قرار گیرد.

حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه برنامه های شهرداری همدان باشد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی در دیدار نوروزی شهردار، معاونین و مدیران شهرداری در نخستین جلسه صحن شورا در اولین روز کاری سال ۹۷ ضمن تبریک سال جدید، افزود: شهرداری در حمایت از تولیدات و کالاهای ایرانی، اولویت را تولیدات استان قرار دهد.
مولوی با تشکر از زحمات و تلاش اعضای شورا و مجموعه شهرداری همدان در طول یکسال گذشته اضافه کرد: امروز رضایتمندی که از عملکرد مدیریت شهری در اذهان عمومی و مسولین مشاهده می شود حاصل درایت، سیاستگذاری های اعضای شورا و زحمات مجموعه شهرداری است.
وی عملکرد خدمات ستاد سفر شهرداری همدان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: رضایتمندی شهروندان، مسافران نوروزی و مدیریت ارشد استان همه نشان دهنده این است که زحمات مجموعه شورا و شهرداری بی نتیجه نبوده، هر چند اقدامات به دلیل محدودیت منابع مالی در حد مطلوب نظر نبوده اما کارهای صورت گرفته قابل قبول است.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در نخستین جلسه صحن شورا در سال جدید یکبار دیگر با خداوند متعال و مردم شریف همدان عهد می بندیم که در راستای رضای خداوند منان و خدمت رسانی به مردم دارالمومنین و توسعه و آبادانی شهر گام برداریم.
مولوی همچنین به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری اظهار کرد: انتظار می رود شهرداری همدان، حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی را سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قراردهد و در راستای تحقق فرمایشات معظم اله تمامی سازمان ها و مناطق چهارگانه شهرداری از کالاهای ایرانی بویژه تولیدات استان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: باید با همدلی و انسجام درراستای توسعه شهر و ایجاد محیطی شاداب تلاش کرده و در سال جدید بر مبنای برنامه های پیشنهادی و مصوبات و سیاست گذاریهای صورت گرفته تلاش کنیم تا با تحقق بودجه سال ۹۷ بتوانیم برنامه ها را در حد مطلوب پیش ببریم.
مولوی همچنین به پاکسازی گنج نامه و باباطاهر از حضور دست فروشان گفت: پاکسازی گنج نامه اقدام انقلابی بود که توسط نظام صورت گرفت چرا که این اقدام با همکاری نیروی انتظامی ، دادگستری و فرمانداری انجام شد و این کار در طی ۲۰ سال گذشته بی نظیر بود ه است.
سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهرهمدان هم با تبریک سال جدید و تشکر از زحمات مجموعه شهرداری همدان گفت: اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته رضایتمندی نسبی به همراه داشت و شروع کار شهردار هم خوب بود .
کامران گردان با بیان اینکه در اقدامات استقبال از بهار مناطق چهارگانه شهرداری عملکرد خوبی داشتند، افزود: همچنین برخی از سازمانهای زیرمجموعه از جمله عمران، ترافیک ، فضای سبز و ... فراتر از وظایف خود عمل کردند که عملکرد آنها قابل تقدیر است.
گردان به نظر سنجی ها از مسافران نوروزی در بازدید های صورت گرفته در ایام نوروز از سطح شهر و ستاد خدمات سفر شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: در این نظر سنجی بیشترین رضایت مسافران تمیزی شهر همدان بود که مورد توجه آنها قرار گرفته بود و این حاصل زحمات شهرداری است .
وی در ادامه به چالشهای پیش روی شورا و شهرداری همدان اشاره کرد و با تاکید بر رفع و توجه به این مسایل گفت: روزمرگی و عدم برنامه های کوتاه مدت، میان و بلند مدت در اداره و توسعه شهر، عدم توفیق در حوزه فناوری اطلاعات، نبود شیوه های همکاری سازمانها و نهادهای دولتی در پرداخت بدهی ها، نبود بستر مناسب جهت مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، عدم کیفیت در مصالح و اجرای آسفالت معابر و ضعف نگهداری و فقدان بکارگیری شیوه های جدید تامین منابع و سرمایه گذاری از جمله چالشهای پیش روی شهرداری است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی همچنین بر ساماندهی مشاغل مزاحم تاکید کرد و یادآور شد: وجود موانع و مسایل درون و برون سازمانی و فرآیند صدور پروانه که این مساله مورد گلایه مردم و انبوه سازان واقع شده است و باید این فرایند صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهرهمدان همچنین از خلاء در آموزش های شهروندی انتقاد کرد و گفت: این موضوع از دیگر چالشهایی است که مدیریت شهری باید در این زمینه با جدیت وارد شده و برنامه های مناسبی در این زمینه ارائه داده و اجرایی کند.
کامران گردان به چالشها و مشکلات حوزه حمل و نقل وتراافیک نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساختهای حمل و نقل پاک، مطلوبیت حمل و نقل عمومی در مقایسه با حمل و نقل شخصی، کاهش زمان سفر اتوبوسرانی در شهر، افزایش فضای پارک عمومی خودرو، کاهش خودرو محوری در سسیستم حمل و نقل شهری، روانسازی عبور و مرور وسائط نقلیه با رویکرد ارتقای کیفی معابر و ایمنی حمل و نقل پاک و مسیرهای عبور عابر پیاده از جمله این موارد است که توجه به این موارد ضروری است.
گردان همچنین به دیگر چالشها و مسائل در حوزه فرهنگی اجتماعی که باید توجه شود را میزان اثربخشی آموزشهای شهروندی، پررنگ شدن نقش و جایگاه زنان در شهر و شهرداری، ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان، هویت دینی و انقلابی در بین شهروندان بویژه نسل جوانان، مسولیت پذیری اجتماعی بنگاه ها، نهادها و شهروندان، کاهش ناهنجاریها و آسیب ها ی اجتماعی برشمرد.
شهردار همدان هم در این جلسه ضمن تبریک سال نو و تشکر از اعضای شورای شهر به دلیل حمایت و پشتیبانی های شهرداری در اجرای برنامه ها گفت: موفقیت شهرداری همدان در انجام وظایف خود حاصل حمایت های شورا و انسجام در انجام کارها بوده که نتیجه آن رضایتمندی همشهریان و مسافران نوروزی بود.
عباس صوفی اضافه کرد: تمامی اقدامات و تلاشهای شبانه روزی که صورت گرفت با حمایت های شورا بود که منجر به ایجد تحول در شهر شد.
صوفی به افزایش بیش از ۶۰ درصد مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳۰ هزار نفر تنها توسط ستاد اسکان شهرداری اسکان یافتند و این آمار بجز میهمانانی است که خود مستقیم در هتل ها یا اماکن اقامتی اسکان یافته بودند.          
وی اضافه کرد: خدمات دهی ستاد استقبال از بهار و مسافران نوروزی، در فضای بسیار خوبی انجام شد چرا که هماهنگی مناسبی بین دستگاه ها و نهادهای مرتبط صورت گرفته بود.
صوفی شعار امسال شهرداری همدان در انجام وظایف را جدیت و خلاقیت در کار اعلام کرد و افزود: هر اقدامی که در شهرداری صورت می پذیرد باید با خلاقیت باشد و با جدیت و کار جهادی انجام شود.
وی یادآور شد: همچنین در کنار این شعار، شهرداری و شورای پاسخو را هم خواهیم داشت که در این راستا مرکز ۱۳۷ به صورت مکانیزه فعال بوده و مدیران و اعضای شورا پاسخگوی مردم خواهند بود.
شهرداری همدان در پایان سخنانش خبر داد: تا پایان فروردین ماه جاری کارهای عمرانی شروع خواهد شد.
گفتنی است دیگر اعضای شورا در این جلسه بر سرلوحه قرار دادن حمایت از کالا و تولیدات ایرانی در اقدامات و برنامه های شهرداری همدان تاکید داشتند.
                                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.