یک روزنامه ترکیه‌ای گزارش داد که آمریکا و فرانسه در راستای حمایت از گروهک «پ.ک.ک» نیرو و تجهیزات نظامی به شهر منبج سوریه فرستاده‌اند.

ورود ۵۰ نظامی فرانسوی به «منبج» سوریه و برگزاری نشست با «پ.ک.ک»

به گزارش قدس آنلاین، «مانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه گذشته با یک هیئت از گروهگ «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در پاریس دیدار کرد.

ماکرون در دیدار مذکور به فرماندهان پ.ک.ک وعده حمایت داد و این حمایت را علنی هم کرد.

به گزارش شبکه خبری «اورینت» وابسته به معارضان سوریه به نقل از روزنامه «ینی شفق» ترکیه، فقط یک روز پس از اعلام حمایت فرانسه از این گروهک، پاریس ۵۰ نیروی نظامی خود را به شهر منبج سوریه اعزام کرد.

به گفته ینی شفق، نیروهای فرانسوی روز جمعه با بالگرد وارد منطقه منبج شدند. ولی تا کنون مشخص نیست که این بالگردها از خارج سوریه وارد این منطقه شدند یا از داخل خاک این کشور.

به هر حال این نیروها در حال حاضر در شهر منبج حضور دارند و پس از ورود به این شهر، فورا با عناصر پ.ک.ک نشستهایی برگزار کردند.

هفته پیش ماکرون با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود دیدار کرد، و پس از این دیدار، دو کشور حمایت از این گروهک را در دستور کار خود قرار دادند.

همزمان با حمایت فرانسه، آمریکا نیز حدود ۳۰۰ نیروی نظامی را به همراه شمار زیادی خودروی زرهی و تجهیزات سنگین به منبج فرستاد.

واشنگتن این تجهیزات را از پایگاه نظامی خود در شهرک «صرین» واقع در ریف شمالی حلب به منبج و منطقه ای فرستاد که نیروهای فرانسوی در آن حضور دارند.

ینی شفق تأکید دارد این اعزام نیرو بدین معناست که آمریکا و فرانسه قصد دارد تنش را در این منطقه افزایش دهند؛ منطقه ای که نقطه مرزی مناطقی است که نیروهای عملیات «سپر فرات» -تحت حمایت ترکیه- در آن حضور دارند.

منبع:  شبکه خبری «اورینت»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.