تبریز- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی از افزایش ۴۰ درصدی اقامت گردشگران در ایام نوروز ۹۷ در آذربایجان شرقی خبر داد.

رشد ۴۰ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان‌شرقی/ بازدید ۳.۴ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی در طول ایام نوروز ۹۷، شاهد استقبال حجم قابل توجهی از گردشگران نوروزی، با رشد ۴۰ درصدی در آمارهای اقامتی خود بوده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در ستاد اجرائی خدمات سفر استان؛ ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی از ۲۷ اسفند ۹۶ تا پایان تعطیلات نوروزی به ۴۶۰ هزار و ۴۲۲ نفر، رسید.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز ۹۷، تثبیت جایگاه گردشگری در پهنه استان آذربایجان‌شرقی و افزایش ظرفیت اقامت گردشگران در شهرستان های استان بود، بنابراین با توجه به اینکه در سال میلادی جاری «تبریز» به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده است، بهره‌مندی از این ظرفیت نه تنها برای تبریز بلکه برای تمام شهرستان‌های استان اصلی مهم و ضروری تلقی می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در استان تمهیدات لازم با صدور مجوزهای بوم‌گردی، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در سطح استان از سوی اداره‌کل اتخاذ شد که این امر با استقبال گردشگران نوروزی روبه رو شد و رشد ۴۰ درصدی آمارهای اقامتی استان در نوروز ۹۷ را به همراه داشت.

آبدار ادامه داد: در همین راستا با تقویت ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های استان در نوروز ۹۷، شاهد افزایش اقامت گردشگران نوروزی در سایر شهرستان‌ها از جمله جلفا (منطقه آزاد ارس)، مراغه و کلیبر پس از تبریز بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در ارتباط با استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان، طی ایام نوروز ۹۷، اظهار کرد: با توجه به آمارهای احصا شده توسط ستاد اجرائی خدمات سفر استان، از تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی، تعداد سه میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۷۸ نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان  بازدید به عمل آورده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

آبدار در خصوص بازدیدهای نظارتی مستمر ستاد خدمات سفر استان نیز سخن به میان آورد و گفت: طی ایام نوروز، برای بهبود و ارتقای خدمات سفر استان، ۲۷۵۱ بازدید نظارتی از مراکز مختلف اعم از  تأسیسات گردشگری به عمل آمده است که منجر به صدور ۲۱۸ مورد تشویق، ۱۱۵ مورد تذکر و ۱۱ مورد اخطار صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در ارتباط با میزان ترافیک در محورهای مواصلاتی استان، بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۶ تا پایان تعطیلات نوروزی، شاهد تردد ۱۳ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۸۳۳ خودرو بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

آبدار در خصوص برنامه‌های متنوع ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به محوریت اصلی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر استان مبنی بر « تجربه نوروزی شاد برای گردشگران»، اقدامات جدیدی در راستای کاری این مجموعه قرار گرفت که از آن میان می توان به اجرای موسیقی سنتی آذری، آشقی و ایرانی در پیرامون آیین های نوروزگاهی در سراسر استان، برپایی نمایشگاه های سراسری صنایع دستی در شهرستان ها، برگزاری تورهای رایگان پیاده روی تبریز با همکاری بخش خصوصی و چاپ و توزیع کتابچه های رنگ آمیزی گردشگری آذربایجان شرقی مختص کودکان  اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.