همدان -مدیر کل ورزش وجوانان استان همدان اظهار کرد : صنعت ورزش می تواند برگیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند وبی نظیر خود در ترویج مشرف کالای ایرانی ورود بخشیدن به تولید واشتغال به اشکال زیر ، نقش آفرین باشد.

ورزش نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالاهای ایرانی» گفت: در سال ۱۳۹۷ صنعت ورزش می‌تواند با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بی‌نظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال به اشکال زیر، نقش آفرین باشد.
رسول منعم تصریح کرد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیات‌های ورزشی، باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها و دیگر اجزا و سازمان‌های ورزشی، برنامه‌ریزی مؤثر و منسجمی را به‌عمل آورد و آن‌ها را در این جهت هم افزا و هم‌سو کرد.
وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کلای ایرانی نیاز است حمایت بالایی از رشته های ورزشی ایرانی همچون چوگان، رزم آوران و ... صورت گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت جدی از رشته های ورزشی ایرانی داشته و خوشبختانه رشته اواسپرت با حمایت مسئولان استان همدان به کشور و جهان معرفی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال ۹۷ خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود.
وی ادامه داد: نیاز است در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.
منعم گفت : بایستی به ساماندهی و مدیریت بازار کالای ورزشی ایرانی اهتمام ورزید و در این راستا همکاری با اداره کل صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک همدان جهت تدوین فهرست اقلام ورزشی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آن‌ها و در نهایت حمایت‌های تعرفه‌یی یا ممانعت از واردات آن‌ها صورت خواهد گرفت.
وی افزود : روسای هیات های ورزشی و تصمیم گیران حوزه ورزش و جوان باید بدانند که راه اصولی مبارزه با مصرف بی رویه کالاهای خارجی و مقابله صحیح با بحرانهای بیکاری، مصرف کالای داخلی است که اشتغال فرزندانمان و از بین رفتن بیکاری در جامعه را تضمین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.