معاون اول رئیس اداره اطلاعات روسیه تصریح کرد که وشانگتن بیش از از ۴۰۰ هزار نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کرده است و تلاش می‌کند تا با درگیر کردن کشورهای منطقه در اختلافات ارضی، نفوذ خود را در آسیا-اقیانوسیه افزایش دهد.

مسکو: آمریکا به دنبال افزایش نفوذ خود در آسیا-اقیانوسیه است/حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکایی در این منطقه

به گزارش قدس آنلاین، «ایگو کاستیوکف» معاون اول رئیس اداره اطلاعات روسیه (GRU) روز پنجشنبه (امروز) اعلام کردند که آمریکا بیش از ۲۰۰ تأسیسات نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه مستقر کرده است و بیش از ۴۰۰ هزار نظامی در این پایگاهها مستقر هستند.

کاستیوکف در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو (MCIS) تصریح کرد: «آمریکا به منظور اجرای دستورالعمل‌های خود از جمله ایجاد شرایطی برای نمایش قدرت از طریق استقرار سریع نظامیان در هرمکان از منطقه آسیا و اقیانوسیه، یک نیروی متشکل از بیش از ۴۰۰ هزار نظامی ایجاد کرده است».

وی ادامه داد:‌«در حال حاضر، بیش از ۵۰ پایگاه بزرگ نظامی در این منطقه فعال است و بیش از ۲۰۰ تأسیسات نظامی آمریکا وجود دارد».

این مقام روس تصریح کرد که دستکم ۶ بمب‌افکن آمریکایی «بی ۵۲» و «بی ۱» به طور دائم در پایگاه نیروی هوایی «اندرسن» آمریکا در جزایر «ماریانا» برای گشت‌زنی بر فراز اقیانوس آرام مستقر است و شمار بمب‌افکن‌های آمریکا در این پایگاه بالغ بر ۱۵ فروند می‌باشد.

معاون اول رئیس اداره اطلاعات روسیه گفت: «در عین حال، جریان عامل تهدید کره شمالی، به کاخ سفید اجازه داده است تا همپیمانان خود را به افزایش بودجه و دستیابی به سلاح‌های جدید ساخت آمریکا ترغیب کند.....اقدامات غیرمسئولانه آمریکا و همپیمانانش به وخامت اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه، اخلال در توازن قدرت، تشدید معضلات بی‌شمار و برانگیختن رقابت تسلیحاتی منتهی می‌شود».

بنا به گزارش این مقام روس، آمریکا در تلاش است حتی‌الامکان بسیاری از کشورهای آسیا-اقیانوسیه را درگیر اختلافات ارضی کند تا از این طریق نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

وی ادامه داد: «آمریکا تلاش می‌کند تا با بین‌المللی کردن اختلافات ارضی چین با ژاپن، اختلافات ویتنام با فیلیپین، نقش خود بعنوان یک داور بی‌طرف را مستحکم کند تا اهرم بیشتری بر پکن داشته باشد و در عین حال طرفین را ترغیب به همکاری با واشنگتن می‌کند».

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.