تربت جام ـ سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت جام از ایجاد «کانون قهرمان» در این شهرستان خبرداد وگفت: قهرمانان و پیشکسوتان تربت جام سرمایه های ورزش هستند و لازم بیشتر به آنان توجه شود.

قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی، سرمایه های تربت جام هستند

محسن سپهری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: قهرمان های ملی تربت جام در همه رشته های ورزشی در قالب «کانون قهرمان» ساماندهی خواهد شد تا اداره ورزش و جوانان  تربت جام از تجربیات ورزشی آنان در جهت توسعه ورزش شهرستان استفاده کند.

وی به اهداف این کانون اشاره کرد وگفت: قهرمانان و پیشکسوتان تربت جام سرمایه های ورزش هستند و لازم است بیشتر به آنان توجه شود و اداره ورزش و جوانان تربت جام برای اعضای این کانون امکانات منزلتی و تکریم ارائه خواهد کرد تا شان و منزلت ورزشکاران افتخار آمیز تربت جام حفظ شود.

خلاء فعالیت های فرهنگی در ورزش تربت جام مشهود است

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت جام با انتقاد از خلاء فعالیت های فرهنگی در ورزش تربت جام گفت: متاسفانه در حال حاضر نبود فعالیت های فرهنگی در کنار ورزش به چشم می خورد و باید این فعالیت ها با هماهنگی هیات های ورزشی و نظارت اداره ورزش و جوانان در سطح منطقه پررنگ شود و بزودی «کمیته فرهنگی ورزشی جوانان» ایجاد خواهد شد.

این مسئول در ادامه به فعالیت های ورزش همگانی و قهرمانی در تربت جام اشاره کرد وگفت: توجه به ورزش قهرمانی و همگانی از شاخصه های موفق در هر منطقه است و باید به این دو مقوله در تربت جام بیشتر توجه شود تا آسیب های اجتماعی  کاهش پیدا نماید، یکی از وظایف ذاتی ورزش و جوانان در هر منطقه همین خواهد بود و با  تغییر و تحول در اداره ورزش و جوانان تربت جام به این  شاخصه های ورزش توجه می شود.

ورزش تربت جام پشتوانه سازی ندارد

محسن سپهری همچنین اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۵ هزار ورزشکار در تربت جام فعالیت دارند و از ۳۵ هیات ورزشی درشهرستان تنها ۱۲ هیات فعال می باشند و به تمامی هیاتهای ورزشی اعلام گردیده تنها تا ۲۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند تا چارت کاری خود را به این اداره در سه ماهه اول سال را اعلام نمایند تا نظارت بیشتری بر عملکرد آنان صورت پذیرد.

وی درادامه گفت: ورزش تربت جام پشتوانه سازی ندارد و باید هیات های ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی بیشتر توجه کنند و اگر این روزمرگی در ورزش تربت جام ادامه پیدا کند دیگر ورزشکاری در عرصه ملی و استانی نخواهیم داشت و لازم است انجمن کشتی تربت جام و دیگر ورزش های توپی و انفرادی برای استعداد یابی توان بیشتری به خرج دهند و جذابیت ورزش معطوف به ورزش قهرمانی است.

دیدگاه هیات های استان به ورزش شهرستان ها مثبت نیست

وی همچنین از هیات های ورزشی استان در خواست کرد: ورزشکاران شهرستانی را با نگاه تمرینی نبینند چون موفقیت ورزش استان مرهون ورزش شهرستان ها می باشد و در حال حاضر دیدگاه هیات های استان به ورزش شهرستان ها مثبت نیست و به ورزشکاران شهرستانی بهاء داده نمی شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان تربت جام سپس به زیر ساخت های ورزشی تربت جام اشاره کرد وگفت: متاسفانه زیرساخت های ورزش در تربت جام متناسب با نیاز ورزشکاران رشد نکرده است ودر سال جدید اولویت اداره ورزش و جوانان تربت جام توجه به زیر ساخت ها بوده ودر حال حاضر سوله های ورزشی نیمه کاره دربخش های تابعه تربت جام رها شده است که باید نسبت به آنها تعیین تکلیف شود و تربت جام در زمینه سرانه ورزشی نسبت به استان و حتی شهرستان های همجوار خود عقب است و این عقب ماندگی در شان منطقه با جمعیت ۳۰۰هزار نفری نیست و باید با تلاش میدانی این مشکلات موجود را به حداقل رساند.

در ورزش، نگاه سلیقه ای به توسعه شهرستان آسیب خواهد زد

وی همچنین برای کاهش این عقب ماندگی راهکار ارائه کرد وگفت: ایجاد «کانون مشورتی» با افراد وثوق وکاربلد در زمینه ورزش می تواند بخشی از این ناکامی ها را جبران کند ودر تصمیم گیری برای ورزش شهرستان ازسلایق ونقطه نظرات تمامی صاحب نظران نیزاستفاده خواهدشد.

سپهری تصریح کرد: موفقیت و توسعه ورزش تربت جام نیازمند همکاری مربیان، پیشکسوتان، بزرگان ورزشی و نظارت قوی اداره ورزش و جوانان تربت جام است ودر ورزش نگاه سلیقه ای به توسعه شهرستان آسیب خواهد زد و لازم است با نگاه ورزشی به مشکلات شهرستان نگاه کرد.

 وی همچنین به فعالیت ورزشکاران در زیر زمین مساجد اشاره کرد وگفت: متاسفانه بدلیل همین کمبود های موجود در ورزش تربت جام فعالیت های بعضی از هیات های ورزشی در زیر زمین مساجد یا اماکن دیگر صورت می گیرد که این در شان ورزش تربت جام نیست و لازم است نسبت به وضعیت فعالیت این رشته های ورزشی چاره اندیشی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.