وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توزیع ۱۲ هزار نیروی متخصص پزشکی با اجرای طرح تحول از بیمه شدن ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در این طرح خبر داد.

۱۱ میلیون حاشیه‌نشین با اجرای طرح تحول سلامت بیمه شدند

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به افتتاح بیمارستان شهدا در منطقه نیروگاه قم، اظهار کرد: این منطقه با وجود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت تا به امروز یک تخت بیمارستانی نداشت.

وی از طی شدن مراحل ساخت پروژه‌های دیگر درمانی استان قم خبر داد و افزود: در سال ۹۷ نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد و بسیاری از این پروژه‌ها نیمه کاره به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی از جمله بیمارستان‌های در دست احداث است که خوشبختانه با پیشرفت منطقی کار خود را دنبال می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با قدردانی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم این اقدامات را بیش از کل خدمات صورت گرفته در حوزه درمان در تاریخ قم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه بهداشت هم کارهای خوبی انجام گرفته است و به ازای هر ۳ هزار نفر یک مراقب سلامت مشغول به کار است و پایگاه‌ها و مراکز سلامت افزایش کمی و کیفی داشته است.

بروز خدمت‌رسانی باید در قم مشهودتر باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به مردم قم، عنوان کرد: بروز خدمت‌رسانی باید در قم مشهودتر باشد.

به گفته وی در ابتدای شروع طرح تحول نظام سلامت ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین وجود داشت که این افراد بیمه شدند و خدمات درمانی و بهداشتی به روستاها توسعه پیدا کرد و بیش از ۵ هزار خانه بهداشت در روستاها ایجاد شد.

قاضی‌زاده از توزیع ۱۲ هزار نیروی متخصص پزشکی در کشور خبر داد و افزود: با اجرای طرح تحول اورژانس زمینی و هوایی نیز توسعه یافت.

وی روند کار در حوزه درمانی را فراتر از همه هیاهوهای سیاسی ارزیابی کرد و گفت: شاخص‌های ما در حوزه بهداشت و درمان از بسیاری از کشورها بیشتر است در استان قم نیز در تلاش هستیم که این استانداردها بهبود پیدا کند.

انتقاد از برخی شعارهای غیر واقعی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از برخی شعارهای غیر واقعی که افزایش توقعات را به همراه خواهد داشت، تأکید کرد: این مسئله مورد رضایت کسانی است که به دنبال ضربه زدن به انقلاب هستند و از پیشرفت‌های آن خرسند نیستند.

به گفته وی بسیاری از مقامات و مسئولان از جمله ائمه جمعه و نمایندگان مجلس به ویژه در رقابت‌های انتخاباتی شعارهایی می‌دهند که با واقعیت و ظرفیت‌های کشور همخوانی ندارد و این مسئله سبب ایجاد توقعاتی می‌شود که اجرایی نشدن آن‌ها نارضایی مردم را به همراه خواهد داشت.

قاضی‌زاده هاشمی به موضوع طب اسلامی هم اشاره‌ای کرد و گفت: افرادی در این حوزه با رشد و بسط خرافات به دنبال حقه‌بازی‌ها و به دست آوردن منافع خود هستند در حالی که طب سنتی و اسلامی در ارتباط با هم و به عنوان طب تکمیلی هستند.

وی با تأکید بر برخورد با این افراد تصریح کرد: افرادی که بدون هیچ پشتوانه علمی و تجربی نسخه می‌نویسند و با جان مردم بازی می‌کنند باید مورد برخورد قرار بگیرند و قطعاً حوزه و دادگاه ویژه روحانیت و مردم در این رابطه همکاری و حمایت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.