کرج - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه این استان از چند منظر تحت آسیب های زیست محیطی است گفت: درمسیرتردد ۱۵ استان کشور قرارداریم و خودروهای عبوری با آلایندگی بالا استان البرز را آسیب پذیر کرده است.

خودروهای عبوری عامل آلایندگی بالای البرز /منشاء ریزگردها در اشتهارد ونظرآباد است

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با تاکید براینکه درهر کدام ازاین موضوعات و چالش ها اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از این موضوعات کاهش آلودگی هوا است که در این خصوص مصوباتی در خصوص تامین  ونوسازی حمل و نقل عمومی، توسعه فضای سبز، نوسازی صنایع و بهبود سوخت مصرفی در نظر گرفته شده است.

وی پسماند های شهری، آلودگی هوا، ریزگردها و تامین حقابه رودخانه ها وتالاب ها را ۴ چالش اصلی زیست محیطی در استان البرز برشمرد وگفت: این  چالش ها با توجه به سیاست های ابلاغ شده سازمان محیط زیست کشور در اولویت کاری اداره کل استان البرز قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز به بحث ریزگردها در استان البرز اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته چند کانون اصلی داخلی تولید ریزگردها در استان البرز شناسایی شده است.

حکیمی با بیان اینکه منشا ومبدا اصلی ریزگردها در استان البرز در شهرستان نظر آباد و اشتهارد واقع است، گفت:  اگر تالاب صالحیه نظرآباد هر ساله آبگیری نشود به کانون اصلی ریزگردها تبدیل خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: با پیگیری ها و مطالعات انجام گرفته از سوی حفاظت محیط زیست استان البرز، برای تامین هوای زیست محیطی تالاب و احیای آن اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص همکاری مسئولین استانی در بحث های زیست محیطی استان گفت: ادارات و مسئولان استانی همکاری خوبی در این زمینه داشته اند اما بخشی از چالش های موجود در گذشته به البرز تحمیل شده است.

حکیمی در پایان گفت: یکی ازچالش های موجود ساخت شهرک های صنعتی دراستان وموضوع تصفیه خانه های آنها بوده که در گذشته رقم خورده است وخوشبختانه در این راستا برای شهرک های صنعتی نظرآباد و اشتهارد اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.