نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر نیز همانند ولی‌عهد عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و از «حق» صهیونیست‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین سخن گفت.

نخست‌وزیر سابق قطر هم رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت

به گزارش قدس آنلاین، «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در صفحه توییتر خود از چیزی به نام «حق اسرائیلی‌ها در خاک خود» سخن گفت و عملا رژیم صهیونیستی را که بر اساس اشغال خاک فلسطین شکل گرفته،‌ به رسمیت شناخت.

بن جاسم نوشت: «از سال‌ها پیش بر این باور بوده‌ و هستم که اسرائیلی‌ها حق دارند در خاک خود در امنیت زندگی کنند و همچنین فلسطینیان نیز همین حق را دارند».

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی نیز هفته گذشته در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک»، موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و گفت که «معتقدم فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند».

رژیم صهیونیستی با کمک انگلیس و آمریکا و با اشغال خاک فلسطین در نیمه نخست قرن گذشته شکل گرفت که بر اثر آن هزاران فلسطین کشته و هزاران نفر دیگر آواره شدند.

ولی‌عهد سعودی همچنین گفته بود که کشورهای عربی (خلیج فارس) منافع مشترک زیادی با اسرائیل دارند و اگر توافق صلح [سازش فلسطین با اسرائیل] حاصل شود، منابع بسیار بیشتری بین اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و کشورهایی مانند مصر و اردن به وجود خواهد آمد.

این اظهارات بن سلمان با محکومیت از سوی گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی مواجه شد و آنها تأکید کردند که سخن گفتن درباره حق ملت یهود برای تشکیل دولت یعنی جهل نسبت به حقایق تاریخی، رژیم صهیونیستی یک رژیم بیگانه است که سرنوشتی جز نابودی ندارد و هیچ توجیهی برای به رسمیت شناختن این رژیم وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.