مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم بارش‌های بهاری در دو روز آتی اظهار کرد: غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شمال و شمال شرق کشور در ۴۸ ساعت آتی با باران و رگبار به همراه وزش باد مواجه می‌شود.

تداوم باران و وزش باد در غرب، شمال، جنوب و مرکز کشور

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی جدیدی عصر روز گذشته وارد کشورمان شده و بخش‌هایی از غرب و شمال را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: این سامانه بارشی امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبیف غرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی، استان‌های فارس، خراسان شمالی، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان فعال است و پیامد آن رگبار، وزش  باد شدید و بارش پراکنده باران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز جمعه نیز استان‌های نواحی مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبی، غرب کشور، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های شمال و جنوب البرز، شمال شرق، استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان با بارش پراکنده باران و رگبار به همراه وزش باد مواجه می‌شوند.

وظیفه افزود: طی روز شنبه نیز این سامانه در کشور تقویت می‌شود و بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزیف مازندران، غرب کشور، مرکز، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق، استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال خواهد بود که پیامد بارش باران و وزش باد است.

وی، اردبیل با صفر درجه را سردترین مرکز استان و اهواز با ۳۳ درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۲ درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آینده شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران در پایتخت خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین با اشاره به اطلاعیه و هشدارهای سازمان متبوعش اظهار کرد: هموطنان با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی، پیش بینی وضع هوای منطقه مورد نظر را با جزئیات بیشتر از مرکز هواشناسی استان مربوط  دریافت کنند و با لحاظ تدابیر مورد نیاز ضمن حفظ ایمنی  در مواجه با این شرایط آمادگی لازم را در مناطق یاد شده داشته باشند.

وظیفه توصیه کرد:  فراوانی وقوع رعدوبرق در سامانه‌های بهاری و به‌خصوص در مناطق کوهستانی احتمال برخورد صاعقه را افزایش می‌دهد که بنابراین با مشاهده رعدوبرق باید اقداماتی همانند پیاده نشدن از خودرو، فاصله گرفتن از گاردریلهای فلزی کنار جاده‌ها، پناه نگرفتن زیر درختان و اجسام فلزی و عدم توقف در نقاط مرتفع و بلندیها توجه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین هموطنان استان‌های بارانی برای حفظ ایمنی در برابر سیلابهای موقت و ناگهانی از برپایی چادر و توقف طولانی یا استراحت در مناطق مستعد روان آب و سیل خودداری کنند و نکات ایمنی دقت کافی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.