چناران- امام جمعه چناران پیوستن ایران به جمع کشورهای دارای فناوری هسته ای را افتخاربزرگی دانست و گفت: ۲۰ فروردین روز ملی انرژی هسته ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ای درایران اسلامی وتجهیز ایران به انرژی هسته ای درسایه تحریم های بیرحمانه است و در واقع تحقق شعار «ما می توانیم» است.

پیوستن ایران به جمع کشورهای دارای فناوری هسته ای افتخاربزرگی است

به گزارش خبرنگارقدس؛ نمازجمعه این هفته شهرستان چناران باحضورگسترده مردم شهیدپرور این شهر وبه امامت حجت الاسلام والمسلمین مظفر تاجی امام جمعه چناران باشکوه هرچه تمامتر در محل مصلی نمازجمعه شهرستان چناران برگزار شد.

 خطیب جمعه چناران با اشاره به شعار سال گفت: سال ۱۳۹۶ در حالی به پایان رسید که ایران به ‏لحاظ اقتدار دفاعی و نفوذ منطقه ‏ای در بهترین شرایط  پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ‏سر برده است. برآیند توان ملی و ظرفیت نیروهای جبهه مقاومت سبب شده است که راهبردهای نظام سلطه برای تسلط برمنطقه غرب آسیا به شکست بیانجامد، به‏ گونه‏ ای که بهترین تفسیری را که  از شرایط  کنونی می ‏توان برای موقعیت آن‏ها ارائه داد همان «خلاء استراتژیک» است.
وی گفت: این امر را به ‏ویژه در مواضع اخیر ترامپ در مورد بی ‏نتیجه بودن حضور در سوریه و ضرورت ترک آن‏ ، که با واکنش متفاوت وزارت خارجه آمریکا مواجه شد می‏ توان دید. تغییرات پی ‏درپی در کابینه ترامپ نیز که متأثر از ناکامی‏ های کاخ سفید در مدیریت تحولات منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است که البته به تشدید تضاد درونی آن با متحدان اروپایی و... انجامیده است، ناشی از این امر است.

سران آل‏ سعود برای حفظ موقعیت متزلزل خود درآمدهای نفتی آینده این کشور را پیش ‏فروش می کنند

 امام جمعه چناران گفت: شکست میدانی گروهک تروریستی تکفیری داعش  و اذعان سران آل‏ سعود به ناکامی مدیریت در پروژه اسلام تکفیری در برابر اسلام ناب محمدی(ص) که انقلاب اسلامی ایران طلایه ‏دار آن است و نیروهای موفق جبهه مقاومت پرچمدار آن است، اگرچه پرده نفاق را از چهره قدرتهای استکباری در مواجهه  با جهان اسلام کنار زده، اما صف ‏بندی آن‏ها در مقابل جبهه انقلاب اسلامی را تشدید کرده است.

  وی گفت: سران آل‏ سعود برای حفظ موقعیت متزلزل خود و جلب حمایت قدرتهای استکباری برای حمایت از بقای آن‏ها ناچار شده ‏اند تا درآمدهای نفتی چندساله آینده این کشور را در قالب قراردادهای نظامی و اقتصادی به قدرتهای سلطه پیش ‏فروش کنند، که البته این امر زمینه دیگری را برای حضور و تداوم سلطه تحقیرآمیز آن‏ها بر جهان اسلام ایجاد می کند که البته این خود می‏ تواند تهدیدی برای جبهه مقاومت باشد.

حجت الاسلام  تاجی همچنین افزود: از منظر سردمداران نظام سلطه مهمترین مانع تداوم سلطه آن‏ها بر منطقه و منابع اقتصادی و فرهنگی آن نظام جمهوری اسلامی است که به ‏دلیل توان و اقتدار دفاعی و گسترش نفوذ آن در منطقه، آن‏ها خود را در مهار آن ناتوان می ‏بینند لذا تنها راه باقی مانده برای آنان دامن زدن به چالش‏ها و بحران‏های درونی ایران است تا از آن طریق به زعم خود بتوانند دامنه نفوذ آن ‏را مهار و به غرب پاسخگو باشند.
وی گفت:  حمایت مجدد تیم کاخ سفید از آشوبها و اغتشاشات گذشته ایران و تأکید بر دامن زدن به آن نشانگر این اولویت برای کاخ سفید است اما فارغ از راهبردهای نظام سلطه که به آن اشاره شد لزوم اهتمام دولت جمهوری اسلامی به مسائل و مشکلات مردم و رفع نیازها و دغدغه‏ های آنان و به‏ ویژه دغدغه‏ های معیشتی و حفظ کرامت و عزت آنان ایجاب می ‏کند که در سال ۱۳۹۷ دولتمردان نظام جمهوری اسلامی با همکاری مردم همه ظرفیت‏های درونی و فرصتهای منطقه ‏ای را بسیج کنند تا با تقویت ساخت درونی، دشمنان را از بهره ‏گیری از مسائل داخلی برای پیشبرد اهدافشان باز دارند. در این میان در عرصه اقتصادی انتخاب شعار سال به‏ عنوان «حمایت از کالای ایرانی» می ‏تواند نقشی اساسی در تقویت ساخت درونی به‏ لحاظ مادی و اقتصادی داشته باشد که البته ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن نیز الزامات خاص خود را دارد.
 حجت الاسلام  تاجی با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا گفت: به‏ دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ابهت ظاهری این کشور در بین ملت‏های مظلوم از هم پاشید. امام (ره) این اقدام دانشجویان را عکس العمل ملتی ستمدیده در مقابل استکبار جهانی اعلام کردند.
امام خمینی درباره قطع رابطه آمریکا و ایران در همان روزهای قطع رابطه اول انقلاب (۱۹ فروردین ۵۹) فرمودند: «ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و آمریکا را دریافت کردم و اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است.»
وی دراین خصوص گفت:  مردم، احزاب، جریان‏ها، شخصیت‏ها و تشکل‏های سیاسی به اتفاق اقدام دولت ایالات متحده را به فال نیک گرفتند و با آغوش باز از آن استقبال کردند،هرچند تعابیر، تفاسیر و نیز مقاصد گروه‏ها و اشخاص مختلف رنگ‏های متفاوتی داشت اما ترجیع‏ بند مشترک تمامی آن‏ها حمایت از نظر قاطع رهبر انقلاب و تأکید بر هم ‏بستگی، وحدت و یک‏پارچگی در مقابله با آثار احتمالی تهدیدها و تحریم‏های آمریکا بود در مقابل اعلام قطع رابطه با ایران، تمامی جریان‏ها و گروه‏های سیاسی ضمن محکومیت اقدام آمریکا آن‏ را رخدادی مطبوع، خوشایند و موجب پیشرفت ومقوم استقلال سیاسی و اقتصادی کشور اعلام می‏ کردند.

خطیب جمعه چناران در همین راستا و با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ‏ای گفت : بی تردید ۲۰ فروردین، یادآور روز ملی فناوری هسته ‏ای و اعلام بومی شدن دانش هسته ‏ای در ایران اسلامی ودرسایه تحریمها و مجهز شدن سرزمین ایران به انرژی هسته‏ ای و در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می‏توانیم» است. اکنون ایران اسلامی، به جمع اعضای کم شمار باشگاه کشورهای اتمی پیوسته و تاریخ برای همیشه، این افتخار بزرگ را به همراه خواهد داشت.

فلسطین به ‏تنهایی می ‏تواند مسیر مبارزه با صهیونیسم جهانی را دنبال کند

حجت الاسلام  تاجی با اشاره به  تظاهرات با شکوه «راهپیمایی بازگشت» فلسطینیان در «روز زمین» گفت: راهپیمایی روز جمعه ۱۰ فروردین نشان داد که فلسطین به ‏تنهایی می ‏تواند مسیر مبارزه با صهیونیسم جهانی را علیرغم خیانت‏ها و سازش کشورهای عربی ازجمله دولتهای متجاوز به مردم مظلوم یمن همچون سعودی‏ ها و اماراتی‏ ها در مسیر عادی‏ سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی را دنبال نماید.
وی با اشاره به سالروزتاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای فعالیت خود تاکنون توانسته است خدمات مفیدی را در جهت ساختن مسکن مناطق و افراد محروم و نیز مناطق روستایی ارائه دهد. علاوه بر این در زمان رخداد حوادث و بلایای طبیعی چون زلزله و سیل نیز این بنیاد به کمک مناطق آسیب ‏دیده شتافته و خدمات مهمی را انجام داده است.
وی همچنین گفت: در این زمان و با وجود نیاز مبرم مناطق محروم لازم است که دولت به اختصاص بودجه بیشتر به این بنیاد برای رفع مشکل مسکن اقدام نماید. همچنین با توجه به رویکرد انقلابی و اسلامی حضرت امام (ره) از تأسیس این بنیاد و ایجاد زمینه برای همیاری و کمک مردم، لازم است زمینه همکاری‏های مردمی افزایش یابد و خدمت ‏رسانی در این کار خداپسندانه از وظایف دینی انقلابی مردم معرفی شود تا بتوان خدمات بیشتری را به محرومین اعطا نمود.
 هنر و رسانه ابزار بسیار مهم و تأثیرگذاری است

حجت الاسلام  تاجی همچنین  با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنراسلامی گفت: هنر و رسانه ابزار بسیار مهم و تأثیرگذاری است که هنرمند انقلابی همچون شهید آوینی که سالهای عمر خود را در طول دفاع مقدس به ساخت برنامه‏ هایی در مورد جنگ تحمیلی و انتقال رشادت‏ های رزمندگان اسلام گذراند، توانست در راستای انتقال ارزش‏ها و مبانی فکری انقلاب اسلامی و دفاع از آن بهره ببرد و آن‏را به کار گیرد..

وی در پایان  با اشاره به سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به دست منافقین کوردل نیز گفت: امیر سپهبد علی صیاد شیرازی ازجمله سرمایه‏ های انقلاب اسلامی و شاگرد مکتب امام راحل (ره) بود که از همان دوران انقلاب اسلامی فعالیت‏های مبارزاتی و انقلابی خود را از ارتش آغاز کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی بسیار تأثیرگذار بود و نقش مهمی در سرنوشت بسیاری از عملیات‏های دفاع مقدس ایفا کرد.

خطیب جمعه چناران بااشاره به  شخصیت معنوی شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد از شخصیت معنوی و اخلاقی والایی برخوردار بود و به خودسازی و امور معنوی اهمیت خاصی می‏ داداو این شخصیت معنوی و اخلاقی را با مهارت نظامی آمیخته بود و این امر باعث شده بود که آن شهید بزرگوار از شخصیت والا و ارزشمند انقلابی و نظامی برخوردار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.