اهواز_ رییس دانشکده علوم پزشکی شوشترگفت: بیش از ۳۱ هزار نفر به اورژانس بیمارستان های خاتم الانبیا(ص) و الهادی (ع) در ایام تعطیلات نوروز مراجعه صورت گرفت و ۱۶۵ نوزاد در این ایام متولد شدند.  

مراجعه بیش از ۳۱ هزار نفر به اورژانس بیمارستان های شوشتر/ ۱۶۵ نوزاد در این ایام متولد شدند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شوشتر، فرهاد ابول نژادیان؛ آمار طرح سلامت نوروزی ۹۷ دانشکده علوم پزشکی شوشتر را در بخش درمان اعلام کرد.

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در ایام تعطیلات نوروز  ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر به اورژانس بیمارستان های خاتم الانبیا(ص) و الهادی(ع) مراجعه کردند. تعداد ویزیت پزشک عمومی ۱۵۳۴۳ مورد، و تعداد ویزیت پزشک متخصص ۲۲۸۶ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۱۶ نفر نیز در درمانگاه های دکتر پاپهن و کلینیک ویژه بیمارستان خاتم و کلینیک بیمارستان الهادی(ع) ویزیت پزشک متخصص و فوق تخصص شده اند افزود: پزشکان و پرسنل پرتلاش دانشکده علوم پزشکی در ایام تعطیلات “۳۳۴ مورد عمل جراحی انجام دادند که در شهرستان شوشتر بی سابقه و کم نظیر است.

همچنین ۵۷۰ مورد سونوگرافی و ۴۸۵ مورد سی تی اسکن نیز انجام شده که مشکلات تعداد زیادی از بیماران را در ایام نوروز مرتفع نموده و از اعزام آن ها به شهرستان های اطراف جلوگیری به عمل آمده است.

ابول نژادیان ادامه داد: چیزی در حدود ۳۴ هزار مورد عکسبرداری رادیولوژی و انجام آزمایشات در دو بیمارستان خاتم الانبیا و الهادی در این ایام ثبت گردید. همچنین ۱۶۶۰ مورد بستری موقت(زیر ۶ ساعت در اورژانس) و ۱۰۰۰ مورد بستری در بخش ها نیز انجام شده و خوشبختانه “۱۶۵ مورد زایمان نیز در تعطیلات نوروزی انجام شد.

وی همچنین ادامه داد: پرسنل پرتلاش فوریت های پزشکی نیز با انجام ۴۸۰ مورد عملیات که ۲۰۰ موردِ آن ترافیکی و ۲۸۰ مورد غیر ترافیکی بوده است به استقبال سال جدید رفتند. متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز و تا آخرین ساعات طرح سلامت نوروزی ۹۷ در شهرستان شوشتر ۲ نفر در اثر حوادث ترافیکی و  ۱ نفر در اثر غرق شدگیجان خود را از دست دادند.

رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت در پایان گفت: از تمامی پزشکان و پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان شوشتر که در روزهای تعطیل که همه در تکاپوی تفریح و آغاز سال نو هستند، با جدیت و از خودگذشتگی وظیفه خود را انجام داده و کشیک های سنگین را به سرانجام رساندند تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم مردم عزیز و مسافرین از خدمات انجام شده راضی بوده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.