احمد عبداللهیان، کارگردان، تهیه کننده سینما و تلویزیون است که چندی پیش فیلم سینمایی «اشک نرگس» از او برپرده سینماهای کشور نشست.

تمام مسئولان سینمایی دروغ می‌گویند

قدس آنلاین-احمد عبداللهیان، کارگردان، تهیه کننده سینما و تلویزیون است که چندی پیش فیلم سینمایی «اشک نرگس» از او برپرده سینماهای کشور نشست. این فیلم براساس وصیتنامه شهید حمید باکری، یکی از سرداران رشید دفاع مقدس نوشته شده است؛ ولی در زمان از دست رفته اکران در اسفندماه به روی پرده رفت و یکی از مصادیق فیلم‌سوزی‌هایی شد که این روزها با تصمیمات شورای صنفی نمایش دامن بسیاری از فیلم‌های ارزشمند را گرفته است. وی در گفت‌و گو با خبرنگار ما با انتقاد شدید از اختصاص زمان مرده اسفند برای اکران فیلم «اشک نرگس» گفت: من اصلاً از زمان اکران فیلم راضی نبودم و نیستم، ولی نداشتن رضایت من در مقابل ناراحتی‌ام از حضور مافیا در سینمای ایران و بلاهایی که دارد سر سینما می‌آورد چیزی زیادی نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه انگار دیگر در این مملکت ساختن فیلم ارزشی جرم شده است، تأکید کرد: اما من از همین جا اعلام می‌کنم که به کوری چشم این مافیا من همچنان فیلم ارزشی خواهم ساخت. حرف من است که اصلاً چرا یک فیلم ارزشی نباید گروه داشته باشد و زمان بدی مثل اسفند را به اکرانشان اختصاص بدهند؟

متأسفانه باید بگویم دقیقاً همین مافیایی که ازآن‌ها گفتم، موجب شده که زمان اکران من دو سال به طول بینجامد. شرایط به گونه‌ای بود که فلان سینما با من قرارداد داشت، ولی وقتی من مراجعه می‌کردم، می‌دیدم که فیلمم اصلاً حذف شده و دیده نشده است. این قضیه درد دارد.

این کارگردان ادامه داد: حتماً می‌دانید که هر زمان هم که از مسئولان سینمایی کشور درباره سینمای ارزشی سؤالی پرسیده شده، شعار داده‌اند که همه چیز ما ارزشی است، ولی به خدا که این طور نیست و تمام مسئولان سینمایی ما دروغ می‌گویند و از سینمای دفاع مقدس هیچ حمایتی نمی‌کنند و دقیقاً نان همین قضیه را هم می‌خورند. هر جا کم می‌آورند، می‌گویند خانواده شهدا چراغ راه ما هستند، ولی وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، همه این حرف‌ها فراموش می‌شود.

وی اضافه کرد: مسئولان سینمایی ما در ظاهر حمایت می‌کنند، ولی در عمل اصلاً مخالف ساختن فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدس هستند و این سینما عملاً مظلوم واقع شده است. من نمی‌دانم چرا باید فیلم من در کنار یکسری فیلم‌هایی که مشکلات را سیاه نمایی کرده‌اند، به نمایش در بیاید؟ چه کسانی این فیلم‌ها را در کنار فیلم من اکران کرده‌اند؟ من نمی‌دانم چرا مسئولان سینمایی مرتب می‌گویند مردم از جنگ خسته شده‌اند و شادی را دوست دارند واین شعارشان شده است؟ چرا سایه این آقایان از سر سینما برداشته نمی‌شود و دقیقاً برای همین مسائل است که من می‌گویم باید همه مسئولان سینمایی در دادگاه سینمایی محاکمه شوند.

عبداللهیان با بیان اینکه اصل پیام این فیلم و ایده ساخت آن وصیتنامه شهید مهدی باکری است، افزود:من در این کار بخش‌هایی از مشکلات بچه‌های جنگ را که متأسفانه اکنون به حال خود رها شده‌اند، نشان دادم. مشکلات و مسائل رزمندگان دفاع مقدس دغدغه من بوده و هست. خیلی از این بچه‌هایی که پس از هشت سال دفاع مقدس، حالا بیمار هم هستند، اصلاً وضعیت اقتصادی و حتی معیشتی مناسبی ندارند. من می‌خواستم با ساخت این فیلم بخشی از این مشکلات را به تصویر بکشم.

وی درخصوص استفاده از رضا ایرانمنش پس از مدت‌ها دوری از سینما، گفت: ایرانمنش پس از 16 سال دوری از سینما و تلویزیون به علت جراحات ناشی از جنگ تحمیلی عهده‌دار نقش اصلی این فیلم است. او سال‌ها برای این سینما زحمت کشیده و کارنامه کاری‌اش پر است از فیلم‌هایی ماندگار دفاع مقدس. اکنون هم همه می‌گویند رضا را دوست دارند.‌ای آن‌هایی که می‌گویید او را دوست داریم، چرا پای گیشه نمی‌روید که حداقل من بتوانم دستمزد او را بپردازم؟

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.