ایلام- چهارشنبه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد ایلام شد.

چه کسی پاسخگوست!؟

قدس آنلاین گروه استان ها- وحید صدر: سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید به همراه تمامی معاونان و رؤسای سازمان های تابعه این وزارت خانه که اسامی آنها آنقدر زیاد است که در این مقال نمی گنجد، ما را در ابتدا خوشحال کرد چرا که بخش عظیمی از مردم محروم و مستضعف ایلام به دهان مبارک وزیر چشم دوخته اند تا سخنانی دلخوش کننده از زبان ایشان بشنوند!

وزیر آمد! وزیر با خدم و حشم هم آمد.

وزیر رفت! وزیر به آرامگاه شهدا رفت، به دیدار امام جمعه رفت، به شهرستان ها رفت، با نخبگان دیدار کرد و مجدداً به تهران رفت با همه خدم و حشم!

وزیر زد! وزیر کلنگ زد، کلنگ احداث یک درمانگاه در مهران را به زمین زد!

وزیر به همه جا رفت! در بهترین شرایط آب و هوایی ایلام، آمد و رفت! اما نشست خبری برای پاسخگویی به افکار عمومی برگزار نکرد و رفت!

سفر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایلام در زمانی برنامه ریزی شده که ایلام در بهترین شرایط آب و هوایی، فصلی و طبیعی صورت گرفت، آری ایلام در این فصل زیباست به زیبایی درختان سرسبز بلوط، به زیبایی چهچه پرندگانش! بله وزیر هوشمند بهترین زمان را برای سفر به ایلام در نظر گرفت.

اما وزیر از پاسخگویی و قرار گیری در برابر خبرنگاران فرار کرد!

آنچه در سفرهای مسئولان، خصوصاً اعضای کابینه دولت به استان ها مرسوم است، گنجاندن یک نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه است. اما وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی! از نشست و قرارگیری در برابر خبرنگاران امتناع کرد و هیچ کدام از مسئولان وزارت خانه و حتی روابط عمومی این اداره کل در استان هم پاسخ قانع کننده ای به اهالی رسانه ندادند و در پاسخ به خبرنگاران برای حضور در نشست خبری، اهالی مطبوعات را به «شورای اداری» دعوت کردند!

اخبار سفر دو روزه وزیر و هیئت همراه به ایلام تنها از طریق فضای مجازی و یکی دو سایت خبری منتشر شد و دیگران مجبور به استفاده از همان اخبار بودند و خبرنگاران بسیاری در ایلام منتظر برگزاری نشست خبری وزیر و معاونانش بودند تا بلکه سؤالات خود را از وزیر بپرسند، اما وزیر تعاون، با رسانه های ایلام «همکاری» نکرد و در مقابل خبرنگاران قرار نگرفت تا بلکه دچار چالش نشود!

آقای دکتر ربیعی! وزیر محترم؛ حق خبرنگاران بعنوان نماینده افکار عمومی و قشر عظیمی از مردم، پرسیدن سؤالات و گرفتن جواب است تا مردم بدانند جناب وزیر در سفر به ایلام چه چیزی به همراه آورده است.

جناب وزیر؛ مردم ایلام مهمان نوازند و قدم شما و همراهانتان را روی چشم می گذارند و پذیرای شما هم هستند، اما کلنگ زنی تنها یک درمانگاه در شهر مرزی مهران و سفر به چند نقطه از استان، نیازی به تعداد زیادی همراه و خدم و حشم و معاون نداشت.

افکار عمومی و اصحاب رسانه و مطبوعات استان این انتظار را داشتند که در سفر دو روزه تان به ایلام، یک نشست خبری گنجانده شود و مردم محروم و دردکشیده ایلام که بسیاری از مشکلاتشان به حوزه کاری این وزارت خانه مربوط می شود، پرسیده شود.

جناب وزیر؛ اینکه در صدر هیئتی عالیرتبه با اسکورت وارد ایلام شوید و از همان راهی که آمده اید، برگردید، سزاوار نیست، اینکه اخبار سفرتان را تنها چند سایت و کانال خبری منتشر کنند، قانع کننده نیست، آنهم اخباری که تنها جنابعالی به صورت یک طرفه صحبت کرده و صحبت هایتان منعکس شده است.

جناب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید! جهت یادآوری عرض می کنم؛ شما وزیر وزارت خانه ای هستید که روی سر در آن نوشته شده «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» که با اصحاب رسانه، «تعاون و همکاری» نداشتید، «کار» در ایلام نفس های آخرش را می کشد و «رفاه» هم برای مردم ایلام واژه ای ناشناخته و نامأنوس است.

جناب وزیر؛ لطفا پاسخگو باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.