کرج- رییس حوزه هنری استان البرز با بیان اینکه ویژه برنامه های متنوعی در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود، گفت: مردمی کردن هنر یکی از ماموریت های اصلی حوزه هنری در سال جاری است.

مردمی کردن «هنر» ماموریت اصلی حوزه هنری البرز/اعلام برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل آجرلو در نشستی خبری که صبح امروز شنبه با موضوع ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های این حوزه در بخش های مختلف از امروز ۱۸ فروردین آغاز می شود و تا سی ام این ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری نشست ادبی دانشجویی با عنوان شعر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی تئاتر البرز و رونمایی از کتاب نمایشنامه در کانون پرورش فکری کودک ونوجوان و نشست تخصصی عکاسان در این هفته به اجرا درمی آید.

آجرلو ادامه داد: همچنین اجرای تئاتر بچه های مسجد در چندین مسجد نظرآباد و کرج، نشست ادبی و رونمایی از کتاب در شهرستان اشتهارد، برگزاری نشست شعر آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و برگزاری عصر شعر وخاطره در فردیس نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان البرز از رونمایی اولین آلبوم گروه موسیقی سنتی استان البرز در این هفته خبرداد و گفت: این برنامه ۲۹ فروردین ماه به میزبانی سالن میلاد کرج برگزار می شود و این گروه کنسرتی را نیز در حضور علاقمندان به هنر برگزار خواهد کرد.

آجرلو اکران مردمی دو فیلم لاتاری وسرو زیرآب را دیگر برنامه ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در کرج برشمرد و گفت: این دو فیلم با حضور خانواده هنر وفرهنگ وعلاقمندان در سینما هجرت کرج برگزار می شود.

این مسئول توسعه و بسط فعالیت ها به تمام نقاط استان و مردمی کردن هنر را دو ماموریت مهم این حوزه در سال ۹۶ برشمرد و گفت: امیدوارم در مسیر نیل به این دو هدف مشارکت حداکثری اهالی فرهنگ وهنر را در کنار خود داشته باشیم.

رییس حوزه هنری استان البرز از احتمال برگزاری نشست مشترک اهالی فرهنگ وهنر با استاندار البرز در هفته هنر انقلاب اسلامی خبرداد وگفت: پیگیری ها برای انجام این نشست مشترک در حال انجام است و امیدوارم با برگزاری آن فرصت مناسبی برای انتقال دغدغه ها ونارسایی ها حوزه هنر به نماینده عالی دولت در استان البرز مهیا شود.

وی تصریح کرد: زمان برگزاری این نشست مشخص نشده است اما به طور حتم با توجه به نگاه مثبتی که استاندار البرز به موضوع فرهنگ وهنر دارد می توان خروجی مثبتی از این نشست متصور بود.

فقر زیرساخت ها چالش جدی فرهنگ وهنر البرز

آجرلو در بخشی دیگراز صحبت های خود فقر زیرساخت های فرهنگی در استان البرز را یک چالش جدی برای رشد هنر وفرهنگ در این استان برشمرد و گفت: متاسفانه وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و در موضوع سینما، نگارخانه و گالری های هنری در کمبود و محرومیت به سر می بریم.

وی ادامه داد: در این راستا حوزه هنری یکی از محورهای کاری خود را حرکت در جهت کاهش این کمبودها قرارداده است و به این منظور با جدیت پیگیری احداث پردیس سینمایی هنری استان البرز است.

رییس حوزه هنری استان البرز در توضیح بیشتر گفت: موضوع واگذاری سینما هجرت به شهرداری و اخذ زمین لازم برای احداث پردیس سینمایی هنری البرز را از سال گذشته با جدیت دنبال کرده ایم و امیدوارم با نگاه مثبت شهردار کرج هر چه سریعتر زمین مشخص شده در اختیار حوزه هنری قرار بگیرد و عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

آجرلو در پایان تدوین انتشار دانشنامه فرهنگ وهنر البرز را یکی از شاخص ترین برنامه های امسال حوزه هنری عنوان کرد و گفت: حمایت از هنرمندان شهرستانی و کمک به انتشار وعرضه محصولات فرهنگی فعالان هنری در البرز نیز در سال جاری به جدیت دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.