نیشابور-حمایت از کالای ایرانی موجب ایجاد اشتغال و ایجاد اشتغال باعث کم شدن فساد می گردد و کم شدن فساد امنیت اجتماعی را در بر دارد.

حمایت از کالای ایرانی، تولید اشتغال و ایجاد امنیت را به دنبال دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمد سید حسینی، مشاور خانواده در واحدصلح و سازش  دادگستری شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار قدس انلاین در رابطه با تولید کالاهای ایرانی و نقش موثر آن در کشور افزود :با کمی دقت و توجه می بینیم  که در دنیای  علم این مسئله به اثبات رسیده است که همه چیز در عالم در هم تنیده با هم ارتباط دارد به طوری که حرکت ماهی ها در دریا با کهکشان در ارتباط است حال طبق این قاعده علمی آیا نمی توان گفت وقتی کالای داخلی مصرف کنیم این مصرف با اشتغال فرزندان خودمان در ارتباط است ؟!

وی گفت : حمایت از کالای ایرانی امریست که  موجب اشتغال می گردد در ادامه اشتغال موجب کم شدن فساد می شود و کم شدن فساد امنیت اجتماعی را در پی دارد امنیت اجتماعی بالا رفتن آرامش خانواده ها و مردم را در پی دارد در نتیجه مصرف کالای ایرانی در امنیت، حذف فساد، ایجاد ارامش های روحی و راوانی نقش موثری دارد.

سید حسینی تصریح کرد:همه جا سوال از بیکاری می باشد در اینجا  جای سوال است، باید بپرسیم که چه کسی می تواند کمک کند ؟ آیا باید چشم ها را بست فقط بگوییم دولت !! آیا  با دولت  گفتن معضل حل می گردد ؟ در پاسخ باید بگویم  اگر از لحاظ فقهی نگاه کنیم مصرف کالای خارجی باعث بالا رفتن توان اقتصادی و قدرت دشمنان ما می شود که این باعث ازدیاد ظلم آنها به کشور های محروم می گردد ، حال اگر از این  زاویه نگاه کنیم نه فقه ما اجازه خواهد داد و نه وجدان ما که کالای خارجی بخریم و خودمان باعث ظلم به خودمان شویم و این همه فساد و تباهی و اعتیاد را در کشور به دست خودمان ایجاد کنیم لذا از این زاویه است که فتوای بعضی از علمای دین با زبان بی زبانی مصرف کالای خارجی که نمونه تولید داخلی را دارد حرام می دانند، پس از لحاظ وجدان و عقل وفقه این کارناشایست می باشد.

حجت الاسلام سید محمد سید حسینی مشاور خانواده در واحد صلح و سازش  دادگستری شهرستان نیشابور گفت:در سال ۱۳۱۶ یک شرکت اسلامی با همکاری علما در اصفهان با شعار مصرف کالای داخلی راه اندازی گردید و علما عنوان نمودند که اگر کفن ما با پارچه خارجی باشد ما را کفن نکنید ، قرار دادهای ازدواج را در کاغذ خارجی ننویسید –سهام شرکت ها را از سهام خارجی نبندید – شرکت توانست انقدر پیشرفت کند تا جایی که در کشورهای دیگر شعبه زد وکار به جایی رسید که داداستعمار انگلیس بلند شد و صدا زد این شرکت منافع انگلیس را به خطر می اندازد .

وی بیان داشت :عالم بزرگوار،  مرعشی نجفی لباس ایرانی به تن می کرد بعد فرمودند دکمه ان خارجی است آقا فرمود هسته خرما را دکمه کنید اما دکمه خارجی استفاده نکنید اگر توجه داشته باشیم در بعضی از کشورها مثل ژاپن همین عرق ملی باعث شد که کالای خارجی مصرف نکنند و با این عرق ملی به پیشرفت رسیدند  ،قابل بذکر است در پایان اسفند ماه سال هشتادو پنج ، هزار میلیارد تومان خرید ایرانی ها در ایام عید بود که اگر این سرمایه به مصرف کالای داخلی سوق داده میشد ۲۵ درصد معضل بیکاری  حل می گردید .

پس بنا براین می توان گفت فرهنگ می تواند نقش موثری در اقتصاد داشته باشد پس بیاییم با ترویج فرهنگ خرید کالای داخلی را به یک گفتمان ملی تبدیل کنیم و این کار با دست به دست دادن دولت -تولید کننده ، مصرف کننده قطعا حاصل می شود پس بیاییم همه باهم با کمک مصرف کالای ایرانی به تولید داخلی کمک کنیم تا بتوانیم کشوری آباد داشته باشیم و هرکس به اندازه وسع خود این را  یک وظیفه برای خود تلقی نماید .

در پایان  سید محمد سید حسینی  افزود: ان شاء الله  با همت یکدیگر روزی بیاید که فساد در کشور ریشه کن گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.