اهواز- معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که وضعیت مخازن آبی استان همچنان در وضعیت بحرانی است، گفت: بارش باران در روزهای اخیر در استان بر روی ذخیره منابع آبی خوزستان تاثیرگذار نبوده است.

وضعیت ذخایر آبی خوزستان با بارش اخیر تغییر نکرد

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: متوسط بارش باران در روزهای اخیر در استان خوزستان حدود ۹میلیمتر بوده و این میزان بارندگی بر روی منابع آبی استان تاثیرگذار نبوده است.

وی افزود: بر اساس اعلام و پیش بینی‌های سازمان هواشناسی قرار است در این هفته شاهد بارش باران باشیم و در این زمینه منتظر هستیم تا این بارش‌ها اتفاق بیافتد.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: بارش‌هایی که در استان اتفاق افتاده، به صورت پراکنده بوده و باعث تلطیف هوا و تعدیل درجه حرارت هوا شده است. در این زمینه ناشکر نیستیم اما این‌که این بارش‌ها بر روی ذخایر و منابع آبی استان تاثیرگذار باشد، چنین مساله اتفاق نیافتاده است.

حسونی زاده ادامه داد: برای آنکه بارش باران بر روی ذخایر و منابع آبی استان اثرگذار باشد، باید بارش در حوضه‌های بالادست و ایستگاه‌های ورودی به مخازن اتفاق بیافتد تا بتوان آن بارش‌ها را در مخازن ذخیره کرد.

وی با بیان این‌که وضعیت مخازن آبی استان همچنان در وضعیت بحرانی است، عنوان کرد: این بارش‌ها بر روی بهبود کیفیت آب رودخانه‌ها موثر است و کیفیت آب رودخانه‌ها را تعدیل می‌کند و بی تاثیر نیست اما نمی‌توان این بارش‌ها را به عنوان ذخیره آّبی تلقی کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.