قزوین_ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر فرهنگ جایگزینی جنس کم کیفیت داخلی بر جنس پرکیفیت خارجی محقق شود، چرخه اقتصاد می چرخد و به نقطه مطلوب می رسد و شاهد نتایج مناسبی خواهیم بود.

ترویج فرهنگ جایگزینی جنس داخلی، اقتصاد کشور را به چرخش در می آورد

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری راهبردهای سال ها توسط رهبری، به صورت هدفمند، هوشمندانه و دقیق است و این نامگذاری ها از جمله موضوعات اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی هدف مشترکی را دنبال می کند.

 وی با بیان اینکه برای رسیدن کشور به نقطه مطلوب، تحقق عملی حرکت های اقتصادی مورد نیاز بوده و قطعا اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام رهبری به عنوان یک استراتژیک است، افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد هدفمند، براساس اصول مشخص و یک استراتژیک برای نجات نظام و توسعه اقتصادی کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی با وجود مخالفان و موافقان در جای خود جایگاهی دارد که تکیه بر مبانی و اصول اقتصادی، منابع داخلی و بهره وری هر کشور معیارهایی از اقتصاد مقاومتی است.

نعمت اللهی یادآور شد: کشورهایی که اقتصاد مقاومتی را دنبال کرده به نقطه مطلوبی رسیده است و استقلال خود را برپایه های اقتصادی به دنیا نمایش گذاشته اند که نمونه های بارز آن را می توان کشور ژاپن نام برد؛ این کشور قبل از جنگ جهانی دوم نابود شد اما در حال حاضر با تکیه با تولیدات داخلی خود توانست به نقطه مطلوبی به اقتصاد جهانی دست یابد.

وی تکیه بر فرهنگ اقتصاد را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: اگر به این موضوع توجه نکنیم دچار آسیب خواهیم شد و مبانی فرهنگی اقتصاد مقاومتی، مبانی واضح و روشنی است که باید نسبت به آن توجه صورت بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر در حوزه اقتصاد، فرهنگ سازی و عملکرد دقیقی انجام نشود، نمی توان به جایگاه مطلوب از اقتصاد دست یافت و بیشترین موضوعات اقتصاد مقاومتی، موضوعات فرهنگی است؛ در جایی که فرهنگ مصرف و تولید وجود داشته باشد، به نوعی توجه به موضوع فرهنگی صورت گرفته است.

نعمت اللهی با بیان اینکه خلاء های فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد، تشریح کرد: تا زمانی که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در جامعه نهادینه نشود نمی توانیم به سمت فرهنگ حرکت کنیم و البته تولیدات داخلی باید قدرت رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشد؛ اگر فرهنگ جایگزینی جنس کم کیفیت داخلی بر جنس پرکیفیت خارجی محقق شود، چرخه اقتصاد می چرخد و به نقطه مطلوب می رسد و شاهد نتایج مناسبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم در تمام عرصه ها و محل ها، فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی را ترویج دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش فعالان فرهنگی در تحقق راهبرد سالجاری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» مطرح کرد: فعالان فرهنگی اعم از روحانیون، آموزش وپروش، مطبوعات و سایت های خبری می توانند در تحقق شعارهایی که عنوان می شود مؤثر باشند؛ فعالیت هایی که انجام می شود باید درراستای تحقق این شعار باشد و باید از خودمان آغاز کنیم.

نعمت اللهی گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می توانند در نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی مؤثر باشند و صداو سیما به جای تبلیغات کالاهای خارجی در بخش تبلیغات می تواند از تبلیغات کالاهای ایرانی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.