هنوز خاطرات تلخ برف گذشته از یادمان نرفته است،برفی که با آمدنش با بحران مدیریت بحران مواجه شد و روز تلخی را برای تهرانی‌ها رقم زد، حالا در آستانه استعفای شهردار تهران هواشناسی از احتمال وقوع طوفان در تهران خبر می‌دهد، خبری که برای همه نگران کننده است.

حال و هوای طوفانی تهران در آستانه استعفای نجفی

قدس آنلاین-بحران مدیریت بحران به جمله ای کلیشه ای و عامیانه در بهمن ماه سال گذشته میان مردم تبدیل شده بود و این کنایه‌ای بر ضعف مدیریتی شهرداری و سازمان مدیریت بحران بود که بر سر زبان مردم افتاد، چرا که با وجود هشدارهای هواشناسی به بارش سنگین برف در تهران، مدیریت بحران شهرداری غافلگیر شد و مردم در نقاط مختلف شهر اسیر ضعف مدیریتی شهرداری تهران شدند.

در برف بهمن ۹۶ که هم شهردار و مدیریت بحران بر سر کار بوده شهر فلج شده و اتفاقات تلخ گذشته رخ داد، حال با عدم وجود شهردار برای پایتخت، امیدواریم با توجه به پیش بینی‌های جوی اتفاق خطرناکی صورت نگیرد، چرا که تصور تهران بدون شهردار در مواقع بحرانی بسیار تلخ به نظر می رسد

ازعدم هرس به موقع درختان و شکستن آنان به دلیل بارش برف تا راه بندان های طولانی در اتوبان ها وقطع مکرر برق در غرب تهران که بگذریم، شن و نمک پاشی در معابر یا وجود سطل های شن و نمک در خیابان ها که به عنوان یک اقدام اولیه از آن تلقی می شود، حداقل اقدامی بود که مردم از مسئولان در شهرداری انتظار داشتند اما آن هم برایش فکری نشد و عملا تهران با یک بارش برف ساده فلج شد.

در این شرایط حال هوای بارانی این روزهای تهران در فصل بهار با تمام زیبایی هایی که به دنبال دارد، اندک ترسی را برای پایتخت نشینان به وجود خواهد آورد که بازهم خاطرات برف گذشته برایشان زنده شود. فصل بهار همیشه شرایط ناپایدار جوی، بارش باران و طوفان را مانند سال های گذشته می تواند به همراه داشته است.

هواشناسی برای امروز رشد ابر و بارش باران همراه با رعد و برق، سیل احتمالی و طوفان نسبی معادل ۶۰ کیلومتر در ساعت را پیش بینی کرده است، هر چند این پیش بینی هواشناسی اخطار خطرناکی را به دنبال ندارد اما با  توجه به سوابقی که از سالیان گذشته در مورد وقوع طوفان‌های ناگهانی در فصل بهار وجود داشته است، نگرانی شهروندان را از بلاتکلیفی شورای شهری‌ها و شهرداری تهران در این روزها به دنبال دارد.

اواخر سال گذشته محمد علی نجفی شهردار اصلاح‌طلب پس از گذشت کم تر از ۷ ماه از ریاست او در شهرداری تهران استعفا خود را به دلیل بیماری و ناتوانی شهرداری تهران، به شورای شهر اعلام کرد که این امر با غافلگیری اصلاح طلبان همراه بود. در این شرایط شاهد هستیم که با وجود اینکه همچنان نجفی بر روی استعفا خود اصرار دارد و شورای شهر هم پا عقب نکشیده و دست از مخالفت استعفا نجفی دست بر نمی دارد. این کش و قوس ها میان شهرداری و شورای شهر همه را خسته کرده تا تهران همچنان بدون شهردار بماند.

جلسات پی در پی میان شورای شهر و شهردار تهران تاکنون بی فایده بوده و قرار بر این است که فردا ۱۹ فروردین محمد علی نجفی دلایل استعفا خود را بیان کند.

با وجود شرایط جوی ناپایدار که در پایتخت حاکم است و همچنین هواشناسی و مدیریت بحران هشدار های لازم را مبنی بر سیل و طوفان های ممکن پیش رو در تهران را اعلام کرده اند، تهران همچنان بدون شهردار به سر می برد و شورای شهری ها همچنان بدون برنامه و در خواب غفلت به سر می برند.

در برف بهمن ۹۶ که هم شهردار و مدیریت بحران بر سر کار بوده شهر فلج شده و اتفاقات تلخ گذشته رخ داد، حال با عدم وجود شهردار برای پایتخت، امیدواریم با توجه به پیش بینی‌های جوی اتفاق خطرناکی صورت نگیرد، چرا که تصور تهران بدون شهردار در مواقع بحرانی بسیار تلخ به نظر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.