بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به سهم پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی محرومان از محل منابع زکات، گفت: سهم محرومان این استان در مصرف زکات از ۳۰ درصد در سال ۹۵، به ۶۱ درصد در سال ۹۶ رسید.

سهم محرومان در مصارف زکات از ۳۰ به ۶۱ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی،  عباس اهرابی با یادآوری اینکه در سال گذشته روستاییان هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات به این نهاد پرداخت کردند، افزود: ۶۱ درصد این منابع برای محرومان و ۳۹ درصد نیز برای ساخت و تکمیل پروژه عمرانی هزینه شد.

وی مصارف زکات درزمینه محرومان خراسان شمالی را در بخش‌های درمانی، جهیزیه، مسکن، اشتغال، تحصیلی، معیشت اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به تلاش‌های شورای زکات این استان همچنین عاملان و روحانیون فعال در این عرصه، ۱۱۶ درصد از برنامه‌های این واجب الهی در سال ۹۶ محقق شد.

اهرابی با یادآوری اینکه هدف‌گذاری سال گذشته برای جمع‌آوری زکات هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود بیان کرد: امیدواریم طی سال ۹۷ این رقم به بیش از ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به رشد پرداخت زکات طی سال ۹۷، تأکید کرد: پرداخت به‌موقع زکات برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بسیار مؤثر است و براین اساس باید تمامی مدیران و مسئولان این استان درزمینه فرهنگ‌سازی زکات و تشویق مردم به پرداخت آن بیش از گذشته تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان‌های این استان نیز، یادآور شد: مردم خیر شهرستان بجنورد با پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در رتبه اول و بعدازآن شیروان با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اسفراین یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی پرداخت زکات قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۹ روستای این استان مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: طی سال گذشته ۳۰۰ روستای این استان زکات مال خود را به کمیته امداد این استان پرداخت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.