کرج- نوروز ۹۷ نشان دهنده سال بسیار خوبی برای سینمای ایران است، نوروزی که فیلم های به اکران در آمده در آن توانسته اند بسیار بدرخشند و مخاطبان بسیاری را به سینما ها بکشانند.

آینده درخشان در انتظار صنعت پویانمایی ایران

قدس آنلاین –گروه استان ها- امیر محمد بهامیر: اما شاید در بین لیست فیلم های پرفروش نوروز ۹۷ تنها یک نام باشد که نشان دهد صنعت انیمیشن وپویانمایی ایران هم در حال پیشرفت وترقی  است وظرفیت جدیدی برای عرصه فرهنگ وهنر این مرز وبوم در حال رقم خوردن است.

انیمیشن فیلشاه به کارگردانی هادی نوروزیان که در کارنامه خود آثاری همچون شاهزاده روم را نیز دارد در نوروز ۹۷ توانسته است با فروش قابل توجه و کم سابقه خود و قرار گرفتن در رتبه پنجم جدول فروش نوروزی انتظارات بسیاری را برآورده کند.

اثری تمام ایرانی که به همت جوانان خوش ذوق و با استعداد این مرز وبوم و بدون حمایت خارجی ها ساخته شده است و نه تنها رضایت مخاطب کودک حتی بزرگسالان را نیز با خود داشته و با شعار «آسوده خاطر فرزندان خود را به سینما بیاورید» توانسته خانواده های بسیاری را دعوت به دیدن این انیمیشن در سینماها کند.

در سالی که شعار آن حمایت از کالای ایرانی است، انیمیشن فیلشاه نشان داده است که جوانان ایرانی نه تنها می توانند در ایران اثری را بسازند که مخاطب جذب کند بلکه این  توان را نیز دارند که در عرصه های بین المللی نیز با آثار غربی و شرقی به رقابت شانه به شانه بپردازند.

هادی محمدیان پیش از این با شاهزاده روم نیز توانسته بود بسیار بدرخشد و یکی از پر فروش ترین انیمیشن های ایرانی را تولید کند. شاهزاده روم سرآغاز روند رو به رشد سینمای انیمیشن بود که نشان می داد باید در سال های نه چندان دور شاهد تولید آثاری با کیفیت جهانی و قابل رقابت با رقبای خارجی باشیم.

حال انیمیشن فیلشاه ادامه دهنده این روند رو به پیشرفت است که با شاهزاده روم آغاز و با فیلشاه و فهرست مقدس قوام پیدا کرده است وحال مشارکت بیش از پیش ملی را می طلبد تا این صنعت بسیار پرسود وپیام آور بتواند در مسیر پیشرفت وتعالی طی طریق کند.

امسال قطعا می تواند سال بسیار خوبی برای صنعت انیمیشن ایران باشد چرا که اکران نوروزی نشان داده است که مخاطب ایرانی از اثر باکیفیت ایرانی حمایت می کند و این حمایت می تواند انگیزه بسیار خوبی برای فعالان عرصه انیمیشن ایران باشد تا با قدرت بیشتری به سوی تولید آثار فاخر ایرانی قدم بردارند آثاری که قطعا با حمایت مخاطبان و مسئولان کشور می توانند جایگاه ایران را در دنیا بیش از بیش ارتقا دهد وبستری برای عرضه مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.