یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: درطرح آرامش بهاری امسال استان یزد که دربیش از۶۰بقعه و امامزاده متبرک استان برگزار شد بیش از ۵۸۰هزارنفر زائر اسکان یافتند و همچنین در این طرح ۷وقف جدید در سال ۹۷ به ثبت رسید.

۷وقف جدید درسال ۹۷ به ثبت رسیده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،حسین زارع زاده پیش ازظهر یک شنبه درنشست خبری اظهارداشت: رسانه ها ازمهمترین رکن هایی درجامعه هستند که می توانند فرهنگ وقف را به خوبی تبلیغ و ترویج کنند و فارغ از نگاه های سیاسی با توجه به پیشینه خود وقف نه اداره دولتی اوقاف همکارو معین باشند و رسانه های استان درچند سال گذشته برای اعتلای فرهنگ وقف اقدامات مناسبی انجام داده اند.

وی افزود : بخش عظیمی ازمشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه به دست وقف گره گشایی می شود وهدف ما بر این است که باری از روی دوش دولت برداریم  یکی از بازوان خصوصی سازی در طرح ها باشیم .

زارع زاده تصریح کرد: طرح ۳۱۳ ازطرح های بسیاری مهم وویژه ای است که  در استان در حال اجرا بوده و در این طرح که به مناسبت ۳۱۳نفر از یاران امام نامگذاری  شده به زوج های کم درآمد مسکن کم اجاره داده می شود وحتی درحوزه های فرهنگی این طرح اقدامات مناسبی انجام داده که دراین طرح بیش از ۵۰مسجد کم درآمد تحت پوشش قرار گرفتند و حتی طرح مذکور درحوزه های درمان و ازدواج و اشتغال نیز اقداماتی شایان ذکری دراستان انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه دراستان بر روی موقوفات سرمایه گذاری نشده و دراین چند سال اقدامات بسیار خوبی انجام شده و ما باید خودمان در زمینه احیا موقوفات و شناساندن آنها به مردم و حتی مسئولین دولتی گام برداریم.

 زارع زاده درخصوص طرح آرامش بهاری ایام عید گفت: این طرح دربیش از ۶۰بقعه و امامزاده متبرک استان برگزارشد همچنین دراین طرح بیش از۳۰خیمه معرفت برگزارودر ۱۸روز برگزاری این طرح ۷ثبت جدید دراستان درحوزه های مختلف به ثبت رسیده است.

وی افزود: این وفقیات بیشتردرحوزه توسعه امامزاده ها و هزینه های مساجد  بوده و امید است با فرهنگسارزی در حوزه وقف سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود .

زارع زاده با بیان ۵۸۰هزارنفرزائردراین امامزادگان اسکان یافتند گفت: دو امامزاده شاخص استان در این طرح فعال و خوش درخشیدند حضور۵۵هزار نفر در امامزادگان استان در لحظه سال تحویل، حضور۵۰هزار نفر درخیمه های معرفت و اسکان بیش از ۱۰۰هزار نفر در این طرح، و برگزاری دیگر برنامه های متنوع دراین خیمه ها از مزایای برگزاری طرح آرامش بهاری در استان یزد بوده است.

وی ادامه داد : درتمام شهرستان های استان به دو شهرستان که امامزاد شاخصی نداشتند طرح آرامش بهاری وخیمه های معرفت برگزارشد و بیش از۹۰مبلغ اعزامی ازحوزه ها ی علمیه قم و ۵۰مبلغ بومی در این طرح مشارکت دادشتند و در خیمه ها ی معرفت امسال  کارگاهاهی کار با کودک ، غرفه های مشاوره زوجین در زمینه مسائل خانواده ، پاسخ گویی به مسائل وشبهات دینی، و ارائه مشاوره حقوقی برای زوجین به صورت جداگانه برای اولین باربرگزار و در پایان این طرح  ۱۸مبلغ مورد تجلیل قرار گرفتند.

این مسئول تصریح کرد: خیمه ها ی معرفت در استان نسبت به سال گذشته ۱۲مورد افزایش داشته و در شهرستان میبد و اردکان این طرح با استقبال خوبی مواجه گردید و شهرستان میبد یکی از شهرستانهای مهم استان در بحث امامزادگان است و میبد در این زمینه دارای ظرفیت بسیار خوبی می باشد و باید در این زمینه سرمایه گذای شود درخیمه ها ی معرفت استان یزدعید امسال شاهد رویدادهای شیرینی بودیم و درشهرستان خاتم یک مورد ازداواج صورت گرفت. 

وی افزود : بیش از ۶۸وفقیات استان درحوزه کشاورزی می باشد و به دلیل اینکه استان درگیر خشکسالی می باشد بیشتراین وقفیات درآمدی نداشته وما باید با درخواست فراوان از مستاجران کشاورز بخواهیم برروی این زمین ها کشاورزی کنند و دیگر اقدامات ما در حوزه کشاورزی ایجاد پنل ها ی خورشیدی در این مزارع و تولید برق است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان خاطر نشان ساخت:استان از نظر رقبات وقفی رتبه ۱۰کشوری و از نظر تعداد موقوفات رتبه ۵کشوری را دارد بوده و بیش از ۲۶۱هکتار از اراضی استان سند دار شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.