ایلام- مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام نوسازی خواهد شد و ایجاد خط ویژه تاکسی در ایلام نیز در دست اقدام است.

ایجاد خط ویژه تاکسی در ایلام/ نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

غلامرضا طاهری روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام از بزرگترین سازمان های خدماتی شهرداری ایلام است، اظهارداشت: این سازمان در سال گذشته با ادغام سه سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و پایانه ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان متولی ساماندهی و نظارت بر خدمات حمل و نقل عمومی در شهر ایلام است، افزود: این سازمان وظیفه نظارت بر عملکرد تاکسی های درون شهری، نظارت بر عملکرد اتوبوس های بخش خصوصی، ارائه خدمات در قالب اتوبوس های بخش ملکی، نظارت بر عملکرد خودروهای حمل بار، نظارت و ساماندهی کلیه پارکینگ های سطح شهر و ارائه خدمات در پایانه های شهری را دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام تسریع در انجام فرآیندهای اداری و اجرایی، کاهش هزینه ها و نظام مندی و کارآفرینی بیشتر را از اهداف تأسیس این سازمان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تصمیم گیری سریع، ارتباط سازمانی آسانتر، هم افزایی و بهره وری بیشتر از امکانات در اختیار برای ارائه خدمات بهینه و مدیریت شده حمل و نقل مسافرین و امور پایانه های مسافربری درون شهری و برون شهری از دیگر اهداف تأسیس این سازمان است.

غلامرضا طاهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سازمان، بیان داشت: ساماندهی پرسنل و نیروهای سازمان در چارچوب ساختار چارت سازمانی جدید و انعقاد قرارداد با فرماندهی انتظامی جهت تامین نیروی راهنمایی و رانندگی در راستای ساماندهی و برخورد با مسافربرهای شخصی، اجرای طرح گشت بازرسی با همکاری پلیس راهور و راه اندازی سامانه مختص تاکسی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.

وی همچنین به ایجاد گشت و بازرسی از کلیه خطوط و جایگاه CNG و برخورد با تاکسیهای متخلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، ساخت و مرمت ساختمان اداری سازمان حمل و نقل در محل سازمان اتوبوسرانی و ایجاد و راه اندازی پارکینگ وسائط نقلیه سنگین هم صورت گرفته که موجب ایجاد تحولات مثبت در این سازمان شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام با بیان این مطلب که ساماندهی کلیه خطوط حمل و نقل درون شهری (اتوبوس و تاکسی) در دست اقدام است، اضافه کرد: در همین راستا اسقاط خودروهای حمل و نقل عمومی درون شهری و جایگزینی آن با خودروهای نو و صفر کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم صاحبان تاکسی ها و اتوبوس ها همکاری لازم را با این سازمان داشته باشند.

غلامرضا طاهری با توصیه به شهروندان در استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، ایجاد خط ویژه تاکسی برای تسریع در جابجایی مسافر و همچنین ترمیم و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در دست اقدام است که با به ثمر رسیدن این اقدامات، ضمن روان تر شدن ترافیک شهر ایلام، شهروندان نیز سریعتر به مقصد رسیده و رضایت مندی شهروندان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر مدیریت شهرداری ایلام در نیمه دوم سال گذشته، یادآور شد: شورای اسلامی شهر ایلام با انتخاب دکتر صادقیان بعنوان شهردار جدید که از نیروهای تحصیل کرده، جوان و با انگیزه است، باعث ایجاد تغییرات مثبت در حوزه های مختلف شهرداری شده و امیدواریم که این تلاش ها و برنامه های مدون، در راستای مدرن سازی شهر ایلام به سرانجام برسد و شاهد شهری زیبا و در خور شأن شهروندان عزیز ایلامی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.