سراوان-وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بسیار پررنگ تر و حساس تر شده چرا که خدمات رسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان بیشتر گردیده و روز به روز بر وحدت و برادری میان مذاهب این استان افزوده می شود.

امنیت و پاسداری از مرز زیر سایه وحدت امکان پذیر است

قدس انلاین –گروه  استانها- حسین سپاهی: مهمترین مسئله در مناطقی مانند جنوب شرق کشور مسئله وحدت میان شیعه و اهل تسنن  است که در این مقطع حساس کنونی، شهید سردارشوشتری این موضوع را به خوبی درک کرده بود و برای تحقق این هدف که وحدت شیعه و سنی بود تا پای جان ایستاد.

سردار شوشتری برای  ایجاد امنیت و وحدت بزرگترین اقدام راهبردی را انجام داد که این اقدام سپردن مرزهای جنوب شرق به دست بومیان و جوانان منطقه و اطمینان و اعتماد به مردم  بود.

شهید شوشتری بسیاری از نیروهای بومی منطقه را تحت عنوان نیروی زمینی بسیج عشایر را روی کار اوردند، ایشان عقیده داشتندتا کسی که در منطقه مرزی زندگی می کند برای بحث امنیت به کار بگیریم زیرا  بومیان منطقه آشناییت بیشتری با منطقه مرزی خود دارند و با تحقق این کار آن سوی مرز ها کسی جرأت نمی کند به خاک ما تعرض بکند؛ او معتقد بود بومیان منطقه می توانند کمک شایانی به امنیت  بکنند و علاوه بر نگهبانی و مرزداری به واسطه دریافت حقوق  هم  صاحب شغل می شوند و هم به معیشت خانواده هایشان کمک می شود و دیگر کمتر کسی بخاطر بیکاری بسوی کارهای کادذب قاچاق و ....روی می آورد.

این حرکت سردارشوشتری موجب محبوبیت در بین مردم و طوایف  سیستان و بلوچستان شد.

سردار بارانی درازهی، مسئول قرارگاه طوایف شهرستان سراوان و سرطایفه درازهی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بدلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان، متاسفانه بدلیل حضور نیروهای غیرمنطقه ای در این کشورها، مرزهای جنوب شرق کشور از حساس ترین مناطق به شمار می ایند.

وی افزود:به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقدام  شهید سردار شوشتری در رابطه با واگذاری مرز به بومیان منطقه و ایجاد اشتغال برای صدها نفر ، سیستان و بلوچستان از امنیت  خوب و پایداری برخوردار است .

درازهی گفت: شهید سردارشوشتری جان خود را در راه آسایش مردم و امنیت سیستان و بلوچستان فدا کرد.

وی افزود: سردار با سران طوایف، معتمدان و ریش سفیدان و همه آحاد مردم همچنین علما و روحانیت ، ارتباط تنگاتنگی  داشت و تنها هدفش با برگزاری جلسات و همایش ها تفاهم بین سران طوایف بود تا که دست در دست هم در جهت حفاظت از آب و خاکشان و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ارتباطات بیشتری برقرار شود و هم با نظام ارتباط بیشتری داشته باشندکه با کمک خداوند  ایشان به هدفش رسید.

سرطایفه درازهی گفت: همه ما باید همواره هوشیار باشیم چرا که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام و مذاهب هستند ,همه ما باید تمام  تلاشمان را در جهت حفظ وحدت و برادری بکار گیریم تا دشمنان قسم خورده انقلاب  اسلامی را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم.

بارانی درازهی با بیان اینکه شیعه و سنی سالهاست که در کنار یکدیگر در آسایش و رفاه زندگی می کنند تصریح کرد: این وحدت و همدلی  بین شیعه و سنی بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بسیار پررنگ تر و حساس تر شده چرا که خدمات رسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان بیشتر گردیده و روز به روز بر وحدت و برادری میان مذاهب این استان افزوده می شود.

وی گفت : بزرگترین سرمایه هر کشور منابع انسانی آن است که  به وسیله نیروی انسانی توانمند توسعه و پیشرفت ها امکان پذیر است بر پایه این موضوع دولت تلاش های زیادی نموده تا از همه ظرفیت ها و توانمندی های این استان استفاده نماید و دراین راستا از دولت  تقاضای بکار گیری نیروهای توانمند اهل سنت در عرصه های مدیریتی و... در کشور را داریم که تحقق آن، تحکیم وحدت وامنیتی پایدار در سطح کشور را  بدنبال دارد.

در پایان سردار بارانی درازهی مسئول قرارگاه طوایف شهرستان سراوان و سرطایفه درازهی با قدردانی از زحمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری ایت الله خامنه ای در رفع مسایل و مشکلات مناطق محروم بخصوص سیستان و بلوچستان ابراز داشت: مردم همواره قدردان زحمات  نظام بوده، هستند و خواهند بود و تنها تقاضایشان از دولت بکار گیری اهل سنت در  عرصه های مدیریتی بصورت استخدام رسمی در کشور، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.