اهواز_تجمع در استان خوزستان آنقدر تکراری شده که دیگر چوبی بر سر کسی نمی کوبد و میان این قصه های تکراری اینبار چند روستا برای نداشتن آب خوردن دست به تجمع زده اند...

روستاهایی که محرومیت شان به آب خوردن هم رسید

قدس آنلاین_گروه استانها_ حدیث کریمی؛ قصه بی آبی در برخی روستاها استان خوزستان همچنان ادامه دار است به گونه ای که امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه نیز شاهد تجمع اهالی روستای جفیر۱ بوده ایم، در این روستا شرکت های صنعتی، نفتی مختلفی در حال فعالیت اند و مردم آنجا از مسئولان تقاضای بهره برداری و اتصال آب شرب پروژه جفیر به روستاها را دارند.

نیازمند آب شرب لوله کشی هستیم

غلامی یکی از اهالی روستای جفیر ۱ در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: اگر در اینجا جمع شده ایم به این دلیل است که نیازمند آب شرب به وسیله لوله کشی هستیم، مگر ما چقدر می توانیم آبی که به وسیله تانکر می آوردند را ذخیره کنیم؟

مرد میانسال دیگری که ساکن این روستا است، بیان می کند: بنده فرزند کوچک دارم و روزانه نیازمند آب شرب هستم، آبی ذخیره شده کفاف روزانه خانواده ی مرا ندارد.

او می افزاید: از مسئولان و آنهایی که می توانند کمک کنند تا مشکل آبرسانی روستا جفیر ۱ حل شود تقاضای توجه ویژه داریم چرا که اهالی روستا دیگر نمی توانند این وضعیت را تحمل کنند.


تا۲ هفته آینده مشکل برطرف می شود

معاون بهره برداری آبفای روستایی خوزستان در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه تاسیسات شرکت نفت قرار بوده تا تکمیل پروژه آب شرب آن دو روستا را تامین کند اما در این باره همکاری نکرده اند، می گوید: امروز دو دستگاه تانکر سیار جهت آبرسانی به صورت اضطراری به این روستاها اعزام شده، همچنین از آبفا شهرستان مذکور نیز یک تانکر دیگر به منطقه جفیر اعزام کرده است.

علیداد کیانی با بیان اینکه کار شبکه گذاری داخلی برای روستاهای چنانه، مگطع و یبره انجام شده است ادامه می دهد: از ۸ کیلومتر خط انتقال آب به این روستاها نیز تنها ۴ و نیم کیلومتر باقی مانده و قرار است تا دو هفته آینده این کار انجام شود.

او تصریح می کند: خط انتقال آب با لوله های ۲۵۰ میلی متری تا سه راهی بعد از مزار شهدای هویزه انجام  و تا روستاهای فوق الذکر  کار انتقال لوله ها از کارخانه  در حال انجام است که به محض دریافت لوله ها آبرسانی به این دو روستا ظرف مدت یکماه به اتمام می رسد .

این مقام مسئول هزینه ۸ کیلومتر لوله گذاری را حدود ۴میلیارد تومان برمی شمارد و عنوان می کند: این هزینه از محل اعتبارات نفت؛ طرح برکت و تملک دارایی ها تامین می شود.

اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است

معاون بهره برداری آبفای روستایی خوزستان با توجه به جمعیت ۸۰۰ نفری روستاهای جفیر ۱و ۲  ، می گوید: خط انتقال به این روستا ۳۰ کیلومتر است که حداقل نیاز به  ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این پروژه  نیز جزء پروژه های ادامه دار است که به محض دریافت اعتبارات مورد نیاز تداوم خط انتقال نیز در دستور کار قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح می کند: تعداد ۱۰ روستا تحت پوشش تصفیه خانه شهدای سمیده هستند که ۴ روستا در مسیر جفیر است و مابقی شبکه داخلی و خطوط انتقال  روستاها نیز احتیاج به بازسازی دارند. برای بازسازی تصفیه خانه، خطوط انتقال، شبکه داخلی در روستاها، احداث و نصب مخازن ذخیره آب و... روستاهای منطقه و اطراف روستای سمیده نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز مند است.

او خاطرنشان می کند: بطورکلی در سطح شهرستان هویزه که جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفری دارد ۷۰ روستا با لوله کشی و ۶ روستا فاقد آب با جمعیت بالع بر ۱۲۰۰ نفر وجود دارد.
 

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین این تجمع مردمی با ورود مسئولان شهرستانی نیز خاتمه یافت و اهالی اجازه حضور کارمندان را به محل کارشان دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.