تربت جام ـ فرماندار تربت جام از نخستین همایش ملی خیرین و نیکوکاران در روستاه های محمودآباد سفلی و روستای باستانی لنگر خبرداد.

برگزاری نخستین همایش ملی خیرین و نیکوکاران در تربت جام

مرتضی حمیدی که ظهر امروز در فرمانداری تربت جام حضورداشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این همایش ۳۰ فروردین ماه و به مدت یک روز همزمان با میلاد امام حسین (ع) با حضور۵۲ مهمان کشوری و استانی در منطقه باستانی خرگرد کهن تربت جام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  برای برگزاری این همایش بیشتر از توانمندی های بخش خصوصی استفاده می شود، گفت: برای این همایش ۵ کمیته  تعریف شده است تا ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری به خیرین  ومسئولین کشوری بهتر معرفی شود و این همایش ملی روستایی می تواند دستاوردهای مثبتی برای منطقه داشته باشد.

 فرماندار تربت جام به رویکرد این همایش اشاره کرد و گفت: توجه به گردشگری و اکوتوریسم با توجه به غنای بالای فرهنگی خرگرد کهن جام می تواند آثار باستانی این منطقه را زنده کند، هرچند این منطقه باستانی و تاریخی که زادگاه بیش از ۱۶ مفاخر علمی بوده تا کنون مورد غفلت واقع شده است.

حمیدی با تاکید براینکه باید زمینه گردشگری در این منطقه فراهم شود گفت: تربت جام با داشتن بیش از ۱۶۰اثر تاریخی و جاذبه های فراوان گردشگری هنوز نتوانسته به درستی معرفی شود و لازم است با برگزاری چنین همایش هایی برای شناخت هرچه بهتر آثار باستانی و تاریخی بسترهای گردشگری بخصوص در روستاهها فراهم شود تا رونق اقتصادی از طریق این جاذبه ها ایجاد شود.

وی بااشاره به اینکه اولین کلنگ بوم گردی توسط بخش خصوصی و خیرین درروستای محمودآباد سفلی به زمین زده می شود گفت: این طرح بوم گردی درمنطقه باستانی خرگرد کهن جام راه اندازی می شود و مرحله ساخت آن توسط خیر نیکوکار انجام خواهد شد، سپس این مکان بوم گردی به اوقاف و امو رخیریه واگذار خواهد شد تا ساخت این بنا و عواید آن صرف امور خیریه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.