سراوان - مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان حمله هوایی اخیر به یک مراسم دینی و هدف قرار دادن مردم بی دفاع و غیرنظامی در ولایت قندوز افغانستان را تسلیت گفت و این حادثه را جنایتی بزرگ برشمرد.

 کشتار مردم بی دفاع، جنایتی بزرگ وتکان دهنده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مولانا سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان حمله هوایی اخیر به یک مراسم دینی و هدف قرار دادن مردم بی دفاع و غیرنظامی در ولایت قندوز افغانستان را جنایتی بزرگ، تکان دهنده و نیز اهانت به قرآن کریم خواند و ضمن تسلیت این حادثه، بر پاسخگویی  دولت افغانستان و نادیده نگرفتن آن تاکید کردند.

امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: حادثه دردناک و تکان دهنده به شهادت رساندن جمعی از مردم افغانستان در مراسم دستاربندی دانش آموختگان علوم دینی و حافظان قرآن مجید جنایتی هولناک است و بمباران هوایی مراسم دینی مدرسه دارالعلوم هاشمیه در افغانستان و به خاک و خون کشیدن دهها نفر از نوجوانان حافظ کلام الله مجید و علما ؛ دل مسلمانان را تکان داد.

مولانا ساداتی با بیان اینکه دولت افغانستان در قبال جان و مال ملت خود مسئولیت دارد و نباید این جنایت و حادثه تلخ و بسیار ناگوار را نادیده بگیرد ، تصریح کرد: در یک کشور اسلامی؛ اهانت به کلام الله مجید و پرپرشدن جوانان و اطفالی که کلام خدا را در سینه خود حفظ نموده ؛ جنایتی بسیار بزرگ و تکان دهنده است.

وی افزود: دولت افغانستان در مقابل چنین حادثه هولناک و غم انگیز پاسخگو باشد و عکس العمل مناسب نشان دهد تا اندک مرهمی بر دل داغدار خانواده های مظلوم بی دفاع باشد.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان ابراز داشت: شهادت این جمع مظلومان بی دفاع را به مردم افغانستان و خانواده های جان باختگان، علما و طلاب مدارس دینی آن دیار تسلیت می گوییم.

اختلاف بین دولت های اسلامی نباید موجب فراموشی مسئله فلسطین شود

مولانا سید عبدالصمد ساداتی در ادامه سخنان با اشاره به جنایات صهیونیستها در پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و به شهادت رساندن جمعی از آنان در حملات اخیر گفت: جنایات مکرر صهیونیستها در کشتار مردم محصور و بی دفاع فلسطینی و افزایش پایمال کردن حقوق مردم این سرزمین، لکه ننگی برای اشغالگران است. در حملات اخیر اشغالگران جمعی از مردم فلسطین را در خانه و سرزمین خودشان به شهادت رساندند و جمعی مجروح شدند.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: کشورهای اسلامی و سازمان های بین المللی حقوق بشر با قاطعیت و توانی که دارند و سران کشورهای اسلامی با موضع مشترک ؛ دست صهیونیستهای اشغالگرا را از سرزمین آبا و اجدادی مردم مظلوم فلسطین کوتاه کنند.

مولانا ساداتی خاطرنشان کرد:  نباید اختلاف بین دولت های اسلامی سبب  فراموشی سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی شود، چون جهان اسلام امروز مواجه با جریان هایی است که صهیونیستها از آن می خواهند بهره برداری کنند و مقاومت اسلامی را نابود کنند.

وی بیان کرد: صهیونیستها عقیده دارند که باید جنگ را به خاک مسلمانان کشید و خود را محفوظ نگاه داشت، هیچگاه رژیم نامشروع صهیونیست دوست مسلمانان نخواهد شد بلکه آنان در پی نابودی مسلمانان و توسعه قدرت خود هستند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان افزود: امروزه مسلمانان در بحران های متعددی حیران و سرگردان و در دام مشکلات گرفتارند و زمین علی رغم وسعت بر آنان تنگ شده است، دشمنان اسلام، بحران و ضعف مسلمانان را برای خود غنیمت شمرده اند و از راههای مختلف، کشورهای اسلامی را به تفرقه و جنگ و نابودی می کشانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.