دونالد ترامپ با اشاره به حمله شیمیایی در دوما، ضمن توهین به رئیس جمهور سوریه مدعی شد روسیه و ایران بهای سنگینی را برای حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

توهین زشت ترامپ به رئیس‌جمهور سوریه

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه اظهارنظرها درباره حمله شیمیایی در دوما، رئیس‌جمهور آمریکا با اتهام‌زنی به دولت سوریه، توهین زشتی به رئیس‌جمهور این کشور کرد.

در حالی که دبیرکل سازمان ملل در واکنش به گزارش‌های خبری درباره حمله شیمیایی در «دوما» و اتهام‌زنی‌های مخالفان دولت سوریه به دمشق در این باره اعلام کرده که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست، رئیس‌جمهور آمریکا دولت سوریه را عامل این حمله خواند.

پس از هشدار اخیر روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، بامداد امروز (یکشنبه) این اتفاق رخ داد.

بنا بر اعلام گزارش‌های رسانه‌ای، تا کنون ۱۵۰ غیرنظامی کشته و صدها غیرنظامی دیگر در این حمله شیمیایی مجروح شده‌اند.

دونالد ترامپ امروز یکشنبه در توئیتر، حمله شیمیایی در دوما را به دولت سوریه و شخص رئیس‌جمهور این کشور نسبت داد و در توهینی زشت او را «حیوان» خطاب کرد.

بنا بر ادعای او، این حمله شیمیایی در منطقه‌ای انجام شد که در محاصره ارتش سوریه قرار داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر، ولادیمیر پوتین، روسیه و ایران را تهدید کرده که بهای سنگینی را برای حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

او در توئیتی دیگر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هم به دلیل انفعال در سوریه نواخت و مدعی شد که «اگر رئیس‌جمهور اوباما اقدامی در عمل به خط قرمز اعلامی خودش در قبال سوریه می‌کرد، بشار اسد ...به تاریخ پیوسته بود».

اشاره ترامپ به اظهارات تهدیدآمیز سال ۲۰۱۲ اوباما بود که در آن رئیس‌جمهور وقت آمریکا احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را «خط قرمز» ایالات متحده خوانده بود.

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا آذرماه سال گذشته هم در یک سخنرانی دولت قبلی را به ضعف عملکرد در قبال این خط قرمز اوباما متهم کرد و گفته بود: اگر از خط قرمز عبور می‌کردیم، ایران و روسیه وارد سوریه نمی شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.