ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در نوروز امسال، میزان بازدید از جاذبه های تاریخی- طبیعی استان ۳۶ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۶ درصدی بازدیدهای نوروزی ایلام

عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در ایام نوروز ۹۶، بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار نفر از جاذبه های تاریخی – طبیعی استان بازدید کرده اند، اظهارداشت: میزان بازدید گردشگران نوروزی از اماکن گردشگری، طبیعی، تاریخی استان در نوروز امسال و از ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین قریب یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه ها، مناطق تفریحی و گردشگری استان امسال با استقبال بیشتری از سوی گردشگران نوروزی مواجه شدند، افزود: بیشترین میزان بازدید مربوط به موزه مردم شناسی، نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی شهر ایلام، شهر تاریخی سیمره و تنگ کافرین بوده که نشان دهنده وجود جاذبه های گردشگری در این مناطق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از رشد ۷ درصدی اقامت کنندگان در اقامت گاه های مختلف استان همچون هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، اماکن بومگردی، زائرسراها و ... خبرداد و بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۴۵۱ هزار نفر در اقامتگاه های نوروزی استان اقامت داشتند که این میزان در نوروز امسال به ۴۸۷ هزار و ۸۳۱ نفر افزایش یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.