یزد- مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: جوانان جمعیت هلال احمر یزد راهنمایی مسافران نوروزی و ایمنی و سلامت را بر عهده داشتند و با ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در ورودی های شهر آسایش و آرامش را برای مسافران نوروزی ایجاد کردند.

۲۲پایگاه هلال احمراستان یزد به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن حرازی زاده یزدی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت: رسانه ها به دلیل توجه و باریک بینی که نسبت به مسائل دارند برای بهبود آگاهی و اطلاع رسانی مردم بسیار موثر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: جمعیت هلال احمر یزد ۱۶۶ نفر نیرودارد که از این تعداد ۱۳۳ نفر رسمی پیمانی هستند و این سازمان متکی به اعضای داوطلب مردمی است و در صورتی که یک اعتماد عمومی ایجاد شود کارها بهتر انجام می شود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر یزد در بحث مسافران نوروزی در ۳ حوزه فعالیت داشته است. داوطلبان در ۳ طرح مهرورزی و اطلاع رسانی و آموزش، در زمینه ۱۴۷ مورد نیابت برای خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست و ۱۷۰۰ بسته برای طرح فرشتگان رحمت به مبلغ صد و هفتاد میلیون تومان در ایام نوروزی انجام وظیفه کرده اند.

حرازی زاده  تصریح کرد: در ایام نوروز ۵۰ درصد کمکهای امداد و نجات افزایش داشت و ۱۸ پایگاه هلال احمر، ۱۲ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه سیار در استان یزد به مسافران نوروزی امدادرسانی کرده اند، همچنین امداد موتوری و کوهستان و دفاتر مرکز فوریتهای امداری دایر بود و بیشتر خدمات امداد و نجات در موارد جاده ای انجام شد.

وی گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر یزد راهنمایی مسافران نوروزی و ایمنی و سلامت را بر عهده داشتند و با ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در ورودی های شهر آسایش و آرامش را برای مسافران نوروزی ایجاد کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد  اظهار داشت: متاسفانه  خستگی راننده و مسافران یکی از علل آمار بالای تصادفات است که با ایجاد این پایگاه ها و خیمه ها ی نماز و چادری برای کودکان سعی شد  استراحتگاهی برای مسافران ایجاد شود تا مسافران با آسایش به راه خود ادامه دهند.

حرازی زاده  بیان داشت: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر ۱۰۰۰ نفر در طرح نوروزی مشارکت داشتند و در این ایام ۲۰۴ هزار و ۶۵۱ نفر از پایگاه های ثابت خدمات دریافت کردند و ۲ هزار و ۱۷۲ نفر از پایگاه سیار و ۴ هزار و ۱۲۰ نفر در این پایگاه ها از خدمات تست خون و فشار خون استفاده کردند و ۳ هزار و ۶۰۲ نفر مراجعین به چادرهای نماز و ۴ هزار و ۱۸ نفر از فضای کودک استفاده کردند.

وی افزود: در طرح نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۹۷ اجرایی شد ۹۴ هزار و ۱۳۲نفراز نقشه شهرهای مختلف، ۸۸ هزار و ۷۹۵ نفر از بروشور اماکن دیدنی شهرها و ۶۵ هزار و ۵۱۹ نفرازمحصولات دیگر هلال احمر استفاده کردند.

حرازی زاده گفت: در ایام نوروز ۱۱۲ مورد حادثه ایجاد شد که ۳۱ مورد حوادث جاده ای، ۷۵ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد خدمات مناسبتی، ۲ مورد ریزش آوار و ۲ مورد کوهستان بود که هلال احمر به امداد و نجات پرداخت.

وی افزود: مجموع حوادث جاده ای ۸۴ نفر و نجات یافتگان ۱۸ نفر و متاسفانه تلفات فوتی ها در ۵، ۶ روز اول سال نسبت به سال گذشته خیلی بیشتربود و در مجموع در این ایام ۴۶۶ نفر نیروی عملیاتی بکار گرفته شد و ۴۷ مورد آمبولانس اعزام شد و خوشبختانه موردی برای امداد هوایی نداشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد  اظهار داشت: در مورد بافت تاریخی و کوچه های تنگ در امدادرسانی با مشکل مواجه هستیم و بخاطر قطر زیاد دیوارهای این مناطق اگر اتفاقی بیفتد آوار خیلی سنگینی ایجاد می شود که در این زمینه با کمک مدیریت بحران  و بسیج هماهنگی هایی بوجود آمده است.

وی افزود: عمده ترین فعالیت این سازمان بحث اعتماد سازی است و من معتقدم تمام فعالیتها بر اساس فعالیت داوطلبانه است و اگر بخواهیم ارتقا داشته باشیم باید اعضا فعال باشند و اعتماد داشته باشند.

حرازی زاده گفت: در زمینه داروهای مورد نیاز شهر یزد، سعی شده است اگر دارویی در ایران آمده این دارو در یزد هم وجود داشته باشد تا بیماران برای درمان مجبور نباشند دارو را از جاهای دیگر تامین کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد  اظهار داشت: بحث آموزش های امدادی اهمیت زیادی دارد البته در یکی دو سال گذشته طرح خادم شروع شده و خانواده ها در مقابل مخاطرات آموزش و آماده می شوند ولی این کافی نیست  و در بحث آموزش های امدادی هرچقدر کار شود برای افراد بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.