وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت فهم طرفی که به فرودگاه تیفور حمله کرده است روند تحولات در سوریه را خطرناک توصیف کرد.

لاوروف: تحولات اخیر در سوریه خطرناک است/ما در قبال دمشق متعهدیم

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی ضد سوریه تحریک آمیز است. نظامیان روسیه در سوریه بارها درباره اقدامات تحریک کننده استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هشدار داده اند.

وی در جریان نشست خبری گفت: نمایندگان روسیه و هلال احمر سوریه آثاری از استفاده سلاح شیمیایی ضد غیرنظامیان نیافتند. مسکو با انجام تحقیقات درباره ادعای حمله شیمیایی در سوریه مخالفتی ندارد. آنچه ما از تصاویری که مصدومان و نحوه درمان آنها را نشان می دهد مشاهده کردیم یادآور تصاویر قبلی است که کلاه سفیدها منتشر کردند. هدف از آن حمله گسترده به دولت سوریه و نیز مسکو و ایران با این هدف که ما حامی آن هستیم.

لاوروف بیان کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سرعت فوق العاده ای در نتیجه گیری مبنی بر اینکه رئیس جمهور سوریه در ورای حمله شیمیایی در دوما است، دارند.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: اوضاع در سوریه با حمله امروز به فرودگاه تیفور در حومه حمص خطرناک شده است. روسیه درقبال دمشق در صورت حمله آمریکا متعهد است. گزارش ها و اخبار  درباره حمله موشکی به فرودگاه تیفور ضد و نقیض است اما این روند تحولات خطرناک است. اینکه بفهیم چه کسی به فرودگاه تیفور سوریه حمله کرده، مهم است. این تحولات باتوجه به حضور بازیگرانی که احدی از آنها برای آمدن به سوریه دعوت نکرده است و اهداف پنهان و آشکار دارند خطرناک است.

لاوروف با اشاره به تهدیدات ترامپ مبنی بر اینکه واشنگتن احتمال حمله نظامی به سوریه را بعید نمی داند تاکید کرد: ما در قبال دولت مشروع سوریه تعهد داریم و ما در سوریه به درخواست یک کشور عضو سازمان ملل هستیم.

وی با اشاره به اوضاع عفرین نیز گفت: اردوغان اعلام نکرده است که ترکیه قصد اشغال عفرین را دارد  اما آسان ترین راه برای عادی سازی اوضاع در عفرین عودت آن به دمشق است. ترکها اعلام کرده اند که به اهداف از پیش تعیین شده رسیده اند و این اراضی می تواند تحت سیطره دولت سوریه قرار گیرد.مسکو امیدوار است که مقامات ترکیه منطقه عفرین را به دولت سوریه پس بدهند.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.