یزد - مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر یزد گفت: حیات استان یزد وابسته به آب است و سرمایه گذاری در این استان مشروط به وجود آب بوده و تامین آب برای استان یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولان استان است.

حیات و سرمایه گذاری در استان یزد وابسته به آب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمدرضا رضایی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : اگر آب یزد تامین  نشود امکان سرمایه گذاری های پایداردر این شهر فراهم نمی شود و دولت مردان باید در این زمینه فکر اساسی بردارند.
وی افزود : با توجه به خشکسالی های اخیر هر فرد یزدی باید اهمیت آب را در این استان کویری درک کند ودر مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشند و گرنه با این شرایط در تابستان با بحران بزرگی موجه می شویم.
 رضایی نژاد تصریح کرد: ما راهکارهای مختلفی برای تامین آب ارائه داده ایم و انتقال آب از دریای عمان به استان یکی از راه های برون رفت این مشکل است و این شرکت برای تامین آب مورد نیاز از فلات مرکزی  طرحی باهدف ابرسانی با ظرفیت ۵۰۰متر مکعب رادر دستور کار دارد.
این مسئول خاطر نشان ساخت: این طرح با برآورد اولیه ۱۵هزار میلیاردی و در یک بازده زمانی ۴ساله انجام خواهد شد و در اجرای این طرح سرمایه های خرد مردم جمع آوری می شود  و به نوعی مردم سهامدار طرح انتقال آب می شوند و با خرید حق آبه ومشارکت خود در این طرح بزرگ ما را یاری می دهند که  مهلت خرید این سهام تا پایان فروردین ماه است.
وی افزود: اخذ مجوز و کارهای زیر بنایی این طرح برعهده این شرکت می باشد  و برای تشکیل هیات موسس فراخوانی با حداقل سرمایه گذاری ۳۰۰میلیون تومانی برای سهامداران تعیین شده وتا کنون همشهریان استقبال خوبی از این طرح داشته اند .

این مسئول ادامه داد: ما برای اجرایی این طرح به حمایت دولت نیاز داریم و دولت باید به ما به عنوان بخش تعاونی در ارائه مجوزها و کارهایی زیر بنایی و آزاد سازی مسیر انتقال آب از دریای عمان تا یزد و تصویب میزان حق آبه سهامداران کمک کندو ما را یاری بدهد. .

 رضایی نژاد خاطر نشان ساخت: اقتصاد ما باید  به اقتصاد بهره وری سوق داده شود  امروزه نمی شود از طریق مالکیت کسب سود ودر امد  داشت، بلکه باید با مدیریت صحیح و تشکیل تعاونی  به سمت بهره وری صحیح گام برداریم.

 مدیر این شرکت تعاونی در خصوص دیگر اقدامات این شرکت گفت: بندر خشک پیشگامان به عنوان اولین بندر خشک بخش تعاونی کشور توسط این شرکت تاسیس شده و سردخانه آن در حال راه اندازی بوده و مجوز های گمرکی این طرح نیز در حال صادر شدن است و امید است تا نیمه اول سال جاری  وارد مرحله اجرایی شود .
رضایی نژاد همچنین افزود : مجوز اپراتوری پست توسط این شرکت اخذ شده ودر نظر داریم مرسوله ها ی پستی زیر ۵۰کیلوگرم را به صورت مویرگی در بین مصرف کننده ها توزیع کنیم. در این خصوص  پس از اقدامات آزمایشی، توزیع میوه با نرخ کمتر از بازار به دست مصرف کنندگان  می رسد و قصد داریم دیگر اقلام مصرفی را بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانیم. امید است این دو طرح  تعاونی  بتواند زنجیره  فراگیری از تولید کننده داخلی تا سبد خانوارها را شکل بدهد و با مدیریت صحیح  دست واسطه ها را ازسبد غذایی کوتاه کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.