۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 595187

گروه‌های تروریستی در حالی اتهام استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در دوما را مطرح می‌کنند که در گذشته بارها خودشان از این سلاح استفاده کرده‌اند، نسبت دادن چنین اتهامی به دولت سوریه، در حالی که موفقیت های این دولت به شکل چشمگیری در حال افزایش است، نشان دهنده یک سناریو تکراری است.

قدس آنلاین- نقشه محور غربی بحران سوریه که هزینه‌اش را سعودی‌ها پرداخت می‌کنند و توسط آمریکایی‌هایی اجرا می‌شود، از ابتدا امر چه زمانی که تروریست‌ها را برای ایجاد دموکراسی وارد این کشور کردند که با سربریدن مردم شروع شد و چه زمانی که سلاح‌های ویرانگر را در اختیار گروه‌های مسلح تروریست قرار دادند و بخش عظیمی از سوریه را در انتقام از پایداری سوریه در برابر رژیم صهیونیستی ویران کردند و چه مراحل بعدی که به دنبال تغییر نظام در سوریه بودند و اصرار داشتند که حتما نظام و رژیمی بیاید که مورد حمایت آن هاست، شکست خورده است.

اکنون شرایط برای آن‌ها تنگ شده است، هم در عراق گروه‌های تروریستی محدود شدند و هم در سوریه کالبد اصلی کشور در دست نظام قانونی این کشورست، شهرهای بزرگ و استراتژیک همانند دمشق و حلب و گذرگاه‌های بین‌المللی به صورت امن در اختیار دولت سوریه است، لذا طراحی حمله شیمیایی برای این است که نشان بدهند بحران ادامه دارد.

در حالی که آمریکا اعلام کرده که خاک سوریه را ترک میکند ولی با اصرار عربستان و قبول پرداخت هزینه در سوریه ماندنی است، هدف عمده این اتهامات جنگ روانی و تبلیغاتی است. هر زمان حرکتی حتی کذب یا غیرعقلانی و ناسازگار با واقعیت‌های میدانی از سوی تروریست‌ها یا غربی‌ها مطرح می‌شود، شبکه‌های رسانه‌ای جهان هم حمایت می‌کنند چون ماموریتشان انعکاس این خبرهای دروغ است. در برخی موارد یک موضوع را 200 شبکه خبری با یک انشا انعکاس داده‌اند اما این فرمول فریب افکار عمومی، شناخته شده است.

کسانی که رویدادهای سوریه را دنبال می‌کنند می‌دانند کسی که حاکمیت دارد و میخواهد بر یک کشور حکومت کند، قطعا بیشتر از همه دیگران نسبت به جان، مال و خانه مردم حساسیت دارد چرا که اگر خانه‌ای خراب بشود، او باید بازسازی کند، اگر کسی مجروح بشود، او باید معالجه کند.

علاوه بر این دولت سوریه زمانی که بخش عظیمی از کشور در دست گروه‌های تروریستی بود، هیچگاه از روش‌های غیراخلاقی و غیرانسانی استفاده نکرده و بارها هم هزینه سنگین آن را داده است، به ویژه زمانی که تروریست‌ها پشت مردم غیرنظامی سنگر می‌گرفتند، چنین اقدام غیرانسانی نکرد، چگونه اکنون که بخشی زیادی از کشور را پس گرفته و به فکر بازسازی آینده است، چنین کاری بکند؟

هم اکنون هم شاهد بازگشت مردم به مناطق آزاد شده در سوریه هستیم و نوعی بازسازی در این مناطق شروع شده است، قیمت مصالح ساختمانی هم در سوریه افزایش پیدا کرده چون تقاضا زیاد شده است، خود مردم هم در برخی مناطق در بازسازی همیاری و همکاری می‌کنند. در چنین شرایطی که دولت سوریه برپاست و ارتش این کشور مقتدرتر از همیشه در حال پیشروی است، نه به لحاظ عقلی و نه به لحاظ اخلاقی ممکن نیست چنین اتفاقی رقم بخورد.

از ابتدا بحران سوریه، هر زمان که ناکامی برای گروه های تروریستی و حامیان آن ها پیش می‌آمد، چنین ترفندی استفاده شده‌است تا افکار عمومی متوجه شکست‌های آن‌ها نشوند. ارزیابی رسانه‌ها نیز نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان، حتی کارشناسان متمایل به غرب، نسبت به این اتهام ابراز تردید و شک کرده‌اند.

اجلاس سران کشورهای ایران روسیه و ترکیه در آنکارا و بیاینه محکم آن و اصرار بر تمامیت ارضی سوریه گلیم را از پای کسانی که به دنبال تجزیه سوریه بودند، بیرون کشید. کشورهایی همانند عربستان که طراحی‌های لازم را برای تجزیه انجام داده بودند و حتی نیروهای آزموده را مشخص کرده بودند، در مقابل این بیانیه جوابی نداشتند، چون سوریه یک کشور به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل است و هیچ گاه نمی‌توانند آن را به صورت قومیتی و مذهبی تجزیه کرد اما اعلام و اعتراف سه کشور قدرتمند ایران، ترکیه و روسیه به تمامیت ارضی سوریه و عدم تجزیه آن، برایشان خیلی گران است.

با توجه به این شکستها بعید نیست که اتهامات بیشتر دیگری به دولت سوریه نیز وارد کنند ولی چون همه این ترفندها تکراری است و افکار عمومی به دموکراسی این‌ها که دموکراسی سربریدن، قتل عام زنان و کودکان و آتش زدن آدم‌های زنده است، آشنا هستند، این اتهامات نمیتواند تاثیر گذار باشد. پیروزی و موفقیت نظام سوریه و بازگشتش به دوران قبل از بحران، مسلم شده است، دیروز یا زود دارد اما بازگشت به عقب امکان ندارد.

* مدیرمسئول روزنامه الوفاق

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.