یک رسانه آمریکایی جزئیات جدیدی از تنش در مکالمه رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر ماندن نظامیان آمریکا در سوریه ارائه کرده است.

جزئیات جدید از تنش در مکالمه ترامپ و نتانیاهو بر سر سوریه و ایران

به گزارش قدس آنلاین، وبگاه آکسیوس جزئیات جدیدی از تنش در مکالمه تلفنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا فراهم کرده است. 

به نوشته وبگاه آکسیوس این تماس تلفنی با ناکامی نتانیاهو به پایان رسیده و او نتوانسته ترامپ را برای تجدید نظر در تصمیمش و نگاه داشتن نظامیان آمریکایی در سوریه متقاعد کند. 

مقام‌های صهیونیست می‌گویند دولت ترامپ علاقه‌مند است تنها تا زمان اتمام مأموریت ادعایی امریکا در سوریه باقی بماند و علاقه‌ای برای اقدام علیه آنچه «نظامیان ایران» در سوریه خوانده شده‌اند ندارد. یک مقام صهیونیست گفت: «آمریکایی‌ها از اقدام ما علیه ایران در سوریه حمایت می‌کنند اما در نهایت ما خودمان تنها هستیم.»

منابع صهیونیستی گفته‌اند این تماس از طرف نتانیاهو انجام شده است. دستیاران نتانیاهو از کاخ سفید خواستند ترتیب این مکالمه تلفنی در اسرع وقت و قبل از شروع جلسه ترامپ با تیم امنیت ملی آمریکا داده شود. 

مطابق این گزارش، در نهایت این تماس، «خیلی دیر» انجام شده و ترامپ هم گفته که تصمیمش را گرفته و خروج از سوریه به مرور زمان محقق خواهد شد. پیش از این، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع از تنش در گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ خبر داده بود. 

منبع: آکسیوس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.