وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه احتمال حمله نظامی به سوریه به بهانه حمله شیمیایی در شهر «دوما» را رد نکرد.

به گزارش قدس آنلاین، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه به بهانه وقوع حمله شیمیایی ادعایی در شهر «دوما» در غوطه شرقی وجود دارد یا خیر گفت هیچ گزینه‌ای منتفی نیست.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «در حال حاضر هیچ چیز را منتفی نمی‌دانم.» 

در نخستین ساعات امروز ــ دوشنبه ــ رژیم صهیونیستی با چندین موشک به پایگاه هوایی تیفور در استان حمص سوریه حمله کرد که سامانه پدافند هوایی سوریه آنها را منهدم کردند.

احمله موشکی به فرودگاه حمص در حالی صورت گرفت که از چند هفته پیش و هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی واقع در دمشق، آمریکا و رسانه‌های غربی استفاده ارتش سوریه از جنگ‌افزارهای شیمیایی را مطرح می‌کردند.

در همین راستا نیز، گروه تروریستی «جیش الاسلام»، که تحت حمایت سعودی‌هاست و فرماندهان ارشد آن در عربستان به‌سر می‌برند، روز گذشته دولت سوریه را به انجام حملات مرگبار شیمیایی به دوما متهم کردند. دمشق این اتهام‌ها را رد و تأکید کرده که این جنجال شیمیایی با هدف متوقف کردن پیشروی‌های ارتش به‌راه افتاده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یک‌شنبه، روسیه و ایران را نیز مسئول حملات ادعایی شیمیایی در دوما دانست و تأکید کرد «بهای سنگینی» برای آن پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.