وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کمک کنیم پیام رسان های داخلی جا باز کنند. این پیام رسان ها به سرعت رشد می کنند و بسترها را فراهم می کنیم تا پیام رسان های داخلی جایگزین شود.

ایجاد بستر برای جایگزینی پیام رسانهای داخلی در آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد بطحایی در همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: امیدوارم سال ۹۷ سال پر خیر و برکت برای مردم و فرهنگیان باشد و به مدد همکاری شما گام هایی برای رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش برداریم. آموزش و پرورش ما دستاوردهای خوبی تا امروز خصوصا در بعد کمی داشته که نباید از آن غفلت کنیم.

وی ادامه داد: نرخ تحت پوشش بودن دانش آموزان به نسبت کشورهای منطقه منحصر به فرد است. این عدد قابل افتخار است. امروز با افتخار باید بگوییم این طرح، ۹۸ درصد دانش آموزان ابتدایی را پوشش می دهد. در دوره های متوسطه اول و دوم هم نرخ پوشش بالا رفته است. از دهه ۶۰ با رشد جمعیت دانش آموزی رو به رو بودیم اما در گسترش فضا هم خوب عمل کردیم و رشد دانش آموزان دختر قابل افتخار است.

بطحایی اضافه کرد: در حوزه نیروی انسانی نیز از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل توجهی داریم و بین همه دستگاه ها شاخص هستیم و ۷۰ درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس به بالا دارند. یکی از متعهدترین و متدین ترین نیروهای دولت را آموزش و پرورشی ها تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: ما در جمع کارشناسی خودمان باید همواره موانع و مشکلات را ببینیم و دلمان را به دستاوردها خوش نکنیم. باید به سمت اصلاح نظام آموزشی برویم. سند تحول بنیادین نقشه راه ماست. البته نه اینکه نواقصی نداشته باشد اما یک سند بالادستی است و ما را به سمت آموزش و پرورش نوین هدایت می کند. این مهمترین دستاوردی است که در اختیار داریم.  

وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که کیفیت در آموزش و پرورش امروز ما کاستی دارد و باید برطرفش کنیم. منظورم از کیفیت حدی از آن خدمات است که مورد نظر ذی نفعان و رضایت آنها باشد.

بطحایی ادامه داد: انجمن اسلامی مهمترین وظیفه اش صیانت از همین آموزه ها با روش های نوین است و باید روش ها را تغییر دهیم. دانش آموزان حاضر نیستند سر کلاس درس بینش دینی فقط روخوانی از معلم بشنوند. دشمن روش های زیرکانه ای دارد.  

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نسلی که امروز سکان دار هدایتشان هستیم در معرض خطر هستند و چنین تشکل هایی که وظیفه اشان تمرین مهارت های اجتماعی و بینش های دینی است باید بسیار تلاش کنند.

به گفته وی، بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهایش از فرصتهایش بیشتر است. ما دست نیازمان را به سمت شما دراز می کنیم تا آنچنان که شایسته است از فضای مجازی استفاده کنیم باید کمک کنیم پیام رسان های داخلی جا باز کنند. این پیام رسان ها به سرعت رشد می کند و بسترها را فراهم می کنیم تا در آموزش و پرورش پیام رسان های داخلی جایگزین شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.