طالقان- رییس شورای شهرستان طالقان با تاکید براینکه بهره برداری از راه جدید هشتگرد به طالقان نقش موثری در توسعه این شهرستان خواهد داشت، گفت: مسئولان استانی برای حل مشکلات ناشی از حریم رودخانه چاره اندیشی کنند.

برای حل مشکلات حریم رودخانه طالقان چاره اندیشی شود

سید اسحاق میرابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:با احداث جاده جدید هشتگرد به طالقان زمان دسترسی به این شهرستان به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند و این مساله می تواند بر میزان جمعیت و رونق هرچه بیشترشهرستان بیفزاید.

وی تصریح کرد: درنیمه نخست سال طالقان با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر روبرو است و به این میزان باید گردشگران را نیز اضافه کردبنابراین راه دسترسی جدید زمینه تقویت حوزه گردشگری را به دنبال دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان طالقان با بیان اینکه تعیین حریم ۱۵۰ متری در طرفین رودخانه شاهرود مشکلاتی را برای کشاورزان و سکنه روستاها ایجاد کرده است گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از روستاها در کوهپایه واقع شده تعیین این حریم مشکلاتی را بری املاک کشاورزی و نحوه بهره برداری آنها ایجاد کرده است.

میرابوالقاسمی ادامه داد: در موضوع طرح هادی روستایی و وخارج از طرح نیز برای سکنه روستاها محدودیت هایی وجود دارد که انتظار می رود برای آن چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از این مشکل جلسات و مکاتباتی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و دیگر ارگان ها داشته ایم گفت: برای تقویت وافزایش سکونت در روستاها و بازگشت دوباره برخی افراد به روستاها باید در قوانین وضوابط موجود به نوعی بازنگری شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان طالقان در پایان گفت: می توان با بررسی وپایش لازم زمینه توسعه مناطقی که قابلیت دارند را فراهم کرد و کمک کرد تا شهرستان طالقان در جهت رشد متوازن حرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.