دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای جدید در خصوص حمله شیمیایی دومای سوریه، خواستار انجام تحقیقات مستقل و بی طرف در مورد آن شد.

گوترش خواستار تحقیقات مستقل در خصوص حمله شیمیایی دوما شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد، در بیانیه جدید خود که دومین بیانیه وی در خصوص حمله شیمیایی دومای روسیه محسوب می شود آورده است: «من درباره تداوم گزارش‌ها مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در جمهوری عربی سوریه به شدت عصبانی و خشمگین هستم. من بار دیگر محکومیت شدیدم درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان را تکرار می‌کنم. اگر استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط هر طرفی از جنگ و تحت هر شرایطی تایید شود، شنیع و نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

جدی بودن اتهام‌های اخیر حکم می‌کند که یک تحقیق بیطرفانه، مستقل و حرفه‌ای انجام شود. بر همین اساس، من بار دیگر حمایت کامل خودم را از سازمان منع تسلیحات شیمیایی و ماموریت حقیقت یاب آن در ارتباط با این اتهام‌ها اعلام می‌کنم. باید برای ماموریت این تیم حقیقت یاب دسترسی کامل و بدون هرگونه محدودیتی به منظور اجرای فعالیت‌هایشان اعطا شود.

هنجارهای مرتبط با ممنوعیت تسلیحات شیمیایی باید حفظ شوند. من از شورای امنیت سازمان ملل تقاضا می‌کنم مسئولیت خودش را ایفا کرده و درباره این موضوع یکپارچگی و وحدت خود را پیدا کند و همچنین شورا را به تشدید تلاش‌ها به منظور توافق بر سر یک مکانیسم به منظور پاسخگویی در این زمینه تشویق می‌کنم. من آماده حمایت از این تلاش‌ها هستم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.