کرج - مراسم تقدیر از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان البرز با حضور جمعی از مسئولان کشوری واستانی برگزار شد.

تقدیر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر البرز

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، در این مراسم که پیش از ظهر امروز سه شنبه برگزار شد دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: استان البرز از نظر جغرافیایی و مهاجر پذیری موقعیت ویژه ای درکشور دارد و نگاه ویژه ای در این راستا ازمسئولان وجود دارد.

وی افزود: کلانشهر کرج نیز به دلیل هم جواری با پایتخت سهم کمتری از امکانات داشته که باید در جهت تقویت آن گام برداشت.

محمدی نسب با اشاره به محدودیت های موجود درشهرهایی که در سایه تهران قرار دارند، افزود: در تلاش هستیم هر ساله از لحاظ کمی و کیفی امکانات سازمان هلال احمر را افزایش دهیم و این در حالی است که اگر دولت امکانات بیشتر در اختیار ما قرار دهد در تحقق اهداف خود موفق تر خواهیم بود.

دبیر کل هلال احمرکشور در ادامه گفت: اغلب کسانی که در این سازمان فعالیت می کنند  و در جاده ها و مسیرهای صعب العبور  وهمچنین مناطقی که در حواث طبیعی آسیب دیده اند به مردم خدمت رسانی می کنند ازنیروهای داوطلب سازمان هستند و هیچگونه رابطه استخدامی با آن  ندارند که از این جهت ارزش کار این جوانان بسیار ارزنده است.

محمدی نسب با اشاره به اینکه نیروهای جمعیت هلال احمراز فداکارترین و صالح ترین  افراد کشور هستند و جان خود را وقف امداد رسانی به مردم کرده اند، گفت :فداکاری و همدلی، فرهنگی ارزنده در کشورمان است که نه تنها در بین نیروهای هلال احمر بلکه در تک تک آحاد مردم وجود دارد.

این مسئول در بخشی دیگری از سخنانش گفت: در حوادث و بلایای طبیعی مردم پا به پای مسئولین و جمعیت هلال احمر دراهدای  کمک های نقدی و غیر نقدی همیشه در صحنه حضور داشته اند.

وی با بیان اینکه سازمان هلال احمر دلگرم و متکی به حضور امدادگران  داوطلب است، گفت: اگر این عزیزان نباشند اهداف سازمان نیز محقق نخواهد شد و واز نیروهای هلال احمر کسی باقی نخواهد ماند.

در ادامه این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: جمعیت هلال احمر البرز در طرح نوروزی  وهمچنین کمک به زلزله زدگان  کرمانشاه فعالیت زیادی داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

البرز پرتردد ترین استان کشور

وی با اعلام اینکه  نوروز امسال البرز رتبه اول را در تردد خودرو در مسیرهای منتهی به استان به خود اختصاص داده است، گفت: امسال بیش از ۳۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است که دراین راستا خدمات رسانی  نیز بیشتر در این محورها متمرکز بوده است.

چرخساز اضافه کرد:  امید می رود تا با همکاری مسئولان و سازمان هلال احمر شاهد رفع کمبودها و حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری جمعیت هلال احمر البرز باشیم.

در بخشی دیگر ازاین مراسم نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر البرز با بیان اینکه اعتماد مردم سرمایه نظام و روحانیت است، خاطرنشان کرد: :طبق آیات قرآن و روایات، اگر خدا بنده ای را بخواهد توفیق دهد، خدمت رسانی به مردم را برای او مقدر می کند.

وی افزود:همه مردم و نیروهایی که در جمعیت هلال احمر به مردم خدمت رسانی می کنند این توفیق نصیبشان شده  وباید از این بابت شاکر وسپاسگزار باشند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مسئولان نظام نباید فراموش کنند مردم و اعتماد آنها مهمترین سرمایه نظام و انقلاب هستند، افزود:نباید اجازه ندهیم نگاه مردم تغییر کند و یکی از اسباب فرو پاشی یک جامعه بی اعتمادی مردم به آن دولت و نظام است.

معاون امور عمرانی استاندار البرز نیز دیگر سخنران این مراسم بود و با اعلام اینکه در ایام نوروز تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی البرز  ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: قرار گرفتن استان البرز در سه محور مواصلاتی کرج - تهران، کرج - قزوین و کرج - چالوس نقش ملی را نیزایفا  کرد.

وی افزود: بیش از ۳۰ میلیون خودرو از این محورها  عبور کردند که نشان از حساس بودن این استان نسبت به سایر استان های کشور است.

ارتقایی  با یاد آوری  تلاش بی وقفه پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، راهداری گفت: باید امکانات امدادی البرز ارتقا یابد تا بتوانیم پاسخگوی نیاز استان در این بخش باشیم.

ضرورت ارتقا امکانات امدادی البرز

این مسئول همچنین در خصوص عملکرد ستاد بحران البرز در برف سنگین سال گذشته گفت: سال گذشته برف سنگینی در البرز بارید و برودت بعد از آن مشکلات زیادی را در آزاد راه های استان ایجاد کرد که با کمک همه نیروها در کمتر از ۱۲ ساعت حل شد و تردد خودروها به حال عادی خود بازگشت.

معاون امور عمرانی استاندار البرز با بیان اینکه با افزایش امکانات امدادی البرز نه تنها البرز نشینان بلکه کل کشور بهره مند  خواهند شد، گفت: امیدواریم مسئولان به تاسیسات و زیرساخت های استان نگاه ملی داشته باشند تا بتوانیم در حوادث بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد است، گفت: این نیروها در بسیاری از حوادث و بحران ها نقش به سزایی در کاهش مشکلات، دردها و رنج های مردم داشته اند که جای تقدیر و تشکر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.