روز سه‌شنبه رییس‌جمهور چین، شی‌جین‌پینگ وعده داد اقتصاد این کشور را بازتر خواهد کرد و تعرفه‌ها را در مورد کالاهایی مانند خودرو کاهش خواهد داد. این سخنان با واکنش مثبت بازارهای جهان روبرو شد.

وعده باز کردن اقتصاد و کاهش تعرفه توسط رییس‌جمهور چین

به گزارش قدس آنلاین، روز سه‌شنبه رییس‌جمهور چین، شی‌جین‌پینگ وعده داد اقتصاد این کشور را بازتر خواهد کرد و تعرفه‌ها را در مورد کالاهایی مانند خودرو کاهش خواهد داد. به نظر می‌رسد این سخنان تلاشی برای خنثی کردن مناقشات تجاری با آمریکاست.

هرچند بسیاری از این اظهارات، تکرار اهداف قبلی دولت است که به گفته گروه‌های تجاری خارجی، اجرای آنها خیلی وقت است که به تاخیر افتاده است.

گفته‌های شی‌جین‌پینگ، بازار سهام آمریکا، دلار و سهام آسیایی را به اوج رساند.

شی گفت که چین به طور گسترده‌ای دسترسی سرمایه‌گذاران به بازارهای خارجی را افزایش خواهد داد، که این شکایت اصلی شرکای تجاری این کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. همچنین به این ترتیب یکی از مناقشات اصلی با دولت آمریکا را که چین را به وضع تعرفه‌هایی بر چندین میلیارد دلار از واردات کالاهایش تهدید کرده بود، حل می‌کند.

سخنرانی بسیار مورد انتظارِ شی‌جین‌پینگ، در اجلاس آسیایی بوئائو در استان جنوبی هاینان، یکی از مهمترین سخنرانی‌های امسالِ او، در چهلمین سالگرد اصلاحات اقتصادی حزب حاکم کومونیست می‌باشد. این اجلاس با حظور رهبر قبلی، دنگ شیائوپینگ، افتتاح شد.

شی گفت که چین هرچه سریع‌تر محدوده مالکیت خارجی را در بخش‌های خودروسازی، کشتی‌سازی و هواپیماسازی، بالا خواهد برد و اقدامات اعلام شده لازم برای باز کردن بخش‌های مالی را شتاب خواهد داد.

شی گفت: امسال ما به طور قابل‌توجهی تعرفه واردات خودرو را کاهش خواهیم داد و در همان زمان از تعرفه واردات برخی کالاهای دیگر هم خواهیم کاست.

او همچنین گفت که جنگ سد ذهنی و انحصارطلبی به آجرهای دیوار برخورد خواهد کرد. او در سخنرانی خود اشاره دقیقی به ایالات‌متحده یا سیاست‌گذاری‌های تجاری آن نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.