رشت- رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه طرح‌های اشتغالزایی فناورانه در استان گیلان نیازمند حمایت ویژه است گفت: افزایش میزان اشتغال پایدار در شهرستان رشت به طور جدی دنبال می‌شود.

افزایش میزان اشتغال پایدار در شهرستان رشت به طور جدی دنبال می‌شود

به گزارش  قدس آنلاین  مجید متقی‌طلب عصر امروز در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رشت با اشاره به اینکه تحقق رسالت افزایش ایجاد اشتغال در استان از سوی مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی تصریح کرد: ۱۸ طرح اشتغالزایی حوزه فناوری تاکنون در سامانه پارک علم فناوری ثبت‌نام کرده و تمامی ممیزی‌های این طرح‌ها انجام شده است.

متقی‌طلب با تاکید بر اینکه محصول این طرح‌ها برای ورود به بازار آماده است بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مطلوب باید از تمامی طرح‌هایی که موجب ایجاد اشتغال‌ پایدار و توسعه اقتصادی می‌شود به طور ویژه حمایت کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه محصولات تولیدی طرح‌های اشتغالزایی فناوانه از سوی جوانان استان گیلان علاوه بر توسعه اقتصادی قابلیت صادرات را دارد گفت: برخی از محصولات طرح‌های فناورانه استان گیلان علاوه بر مصرف در داخل کشور به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از طرح‌های فناورانه جوانان در شهرستان و استان حمایت ویژه کرد اظهار داشت: برخی از طرح‌های فناورانه در استان گیلان نیازمند اعتبارات استانی و حمایت ویژه است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سهمیه اعتبارات طرح تکاپو  شهرستان رشت در زمینه اشتغال فراگیر ۲۲۲ میلیارد تومان است گفت: سهمیه اعتبارات اشتغال پایدار روستایی شهرستان رشت ۹۳ میلیارد تومان است.

علی لقمانی با اشاره به اینکه در خصوص این اعتبارات تاکنون ۴ کمیته فنی در شهرستان برگزار شده است خاطرنشان کرد: ۵۴ طرح اشتغالزایی شهرستان رشت با مبلغ ۴۲ میلیارد ۲۷۰ میلیون تومان تاکنون در این کمیته فنی مصوب شده است.

وی حجم پرونده‌های ارجاع شده به کارگروه استانی را گسترده دانست و با بیان اینکه طرح‌ها نیازمند بررسی و تحقیق است و این امر عامل تصویب تعداد کم طرح‌ها از سوی کمیته فنی است گفت: حجم گسترده پرونده‌ها و عدم امکان ویرایش از سوی سامانه اشتغال به کمیته فنی از عوامل این امر است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.