ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نوروزگاه ها در جذب گردشگران نوروزی ایلام نقش مهم و پر رنگی ایفا کردند.

نقش پررنگ نوروزگاه ها در جذب گردشگران نوروزی ایلام

عبدالمالک شنبه زاده  عصر امروز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۰ نوروزگاه ثابت و ۶ نوروزگاه سیار در نقاط مختلف استان پذیرای گردشگران نوروزی بودند، اظهارداشت: در هر شهرستان استان بنا به موقعیت تاریخی – تفریحی یک نوروزگاه دایر شد و علاوه بر این در شش نقطه مختلف استان نوروزگاه های سیار برپا شده و سعی شد تا مهمانان و گردشگران نوروزی در این مکان ها، ضمن آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ ایلام، لحظات شادی را سپری کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی هنری در نوروزگاه های استان، افزود: در این مدت بیش از ۱۴۴ ساعت برنامه های مختلف و مفرح برای مسافران نوروزی در استان اجرا شده که در نوع خود بی نظیر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به ۱۲  اقامتگاه بوم گردی در نقاط مختلف استان اشاره‌ و تصریح کرد: این اقامتگاه ها در نوروز امسال پذیرای گردشگران مختلف در قالب تورهای گردشگری بوده و بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر در قالب تورهای گردشگری و همچنین سفرهای خانوادگی از این اقامتگاه ها دیدن کردند.

عبدالمالک شنبه زاده اجرای هنرهای آئینی و بومی در محل نوروزگاه ها، استفاده از ظرفیت گروههای هنری آئینی استان های همجوار لرستان و کردستان، اجرای برنامه های طنز و نمایش با موضوع نوروز، نوروز خوانی و شعر خوانی را از مهمترین برنامه های فرهنگی اجرا شده در ایام نوروز امسال عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری نمادین جشن نوروز در منطقه سیروان، برگزاری کارناوال عروسی نمادین در منطقه کارزان، حرکت کاروانی رالی تور ملی خانوادگی سفور از شهر یلام با هدف ایجاد موج سفر و فضای شور و نشاط عمومی، برگزاری جشن بادبادک ها با مشارکت همراه اول در قلعه والی و برپایی کارناوال ساز و آواز نوروز و کارناوال شادی در کانون های جمعیتی و ... از دیگر برنامه های فرهنگی اجرا شده در نوروز امسال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.