رشت- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تاکید کرد: احداث کتابخانه عمومی در مناطق ۴ و ۵ رشت –که از محلات کم برخوردار رشت هستند- از اولویت این کمیسیون می باشد.

احداث کتابخانه های عمومی در محلات کم برخوردار رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، محمد حسن عاقل منش افزود: لازمه افزایش سرانه مطالعه، ایجاد زیرساخت های لازم برای آن است و احداث کتابخانه های عمومی بویژه در محلات کم برخوردار رشت نظیر: حافظ آباد، حمیدیان و مسکن مهر در دستور کار کمیسیون فرهنگی شوراست.

عضو انجمن خیرین کتابخانه ها یادآور شد: احداث کتابخانه عمومی سردار جنگل در محله سلیمانداراب رشت، تجربه موفقی بود که سال گذشته به کمک اداره کل کتابخانه های گیلان و تخصیص زمین مناسب صورت گرفت و اکنون به خاطر فضای مناسب ایجاد شده و امکانات ویژه این کتابخانه، از محدوده شهرک گلسار نیز مراجعان زیادی به کتابخانه عمومی سردار جنگل مراجعه می کنند.

عضو شورا تاکید کرد: امروزه شهرداری ها دیگر یک نهاد خدماتی نیستند و توسعه زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی در محلات وظیفه شهرداری هاست.

عاقل منش افزود: در محدوده منطقه ۵ نیز زمینی برای احداث کتابخانه عمومی پیشنهاد شده بود و اگر موافقت های ادرای صورت می گرفت، می توانستیم با اعتبار تخصیص یافته از سوی بنیاد برکت، مراحل ساخت آن را نیز آغاز نماییم ولی به دلیل سستی های گذشته، متاسفانه این فرصت از دست رفت. با این حال تلاش داریم به هر نحو ممکن، شرایط ایجاد کتابخانه عمومی در محدوده مسکن مهر را فراهم نماییم.

عاقل منش احداث کتابخانه های عمومی در محدوده منطقه ۴ بویژه پاسکیاب، و محدوده دریاچه عینک را نیز ضروری خواند و تاکید کرد: شهرداری می تواند با تخصیص زمینی در بوستانهای شهر، امکان ایجاد کتابخانه های عمومی به کمک اداره کل کتابخانه ها را فراهم نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.