تربت جام - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: ضمیمه نمودن کپی بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه از الزامات مدارک مصدومین سوانح و حوادث ترافیکی در مراکز درمانی تربت جام است.

بیمه نامه شخص ثالث برای مصدومین سوانح و حوادث ترافیکی الزامی شد

هومن محمد زاده، ظهر امروز به خبرنگار قدس انلاین گفت: این تصمیم در راستای سیاست های دولت برای و در قالب اجرای ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت انجام شده و از ۲۰ فروردین ماه سال جاری این الحاق قانونی اجرایی شده است.

وی گفت: در سالیان گذشته مصدومین حوادث ترافیکی بدون بیمه نامه شخص ثالث با تعرفه دولتی تحت درمان قرار می گرفتند که این رویکرد در سال جاری با الحاق قانونی تغییر پیدا کرده و مصدومین ترافیکی بدون بیمه نامه شخص ثالث با تعرفه آزاد درمان خواهند شد.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام در ادامه اظهار داشت: وزارت درمان  و آموزش پزشکی موظف است اقدامات لازم  برای درمان فوری و بدون قید شرط مصدومان و سوانح رانندگی در همه  واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و همچنین در مسیر اعزام به مراکز تخصصی به عمل آورد و برای تامین بخشی از منابع لازم جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به این مصدومان، معادل ۱۰ درصد از حق پرداختی شخص ثالث سرنشین و مازاد به طور مستقیم به حساب در آمدهای اختصاصی نزد خزانه داری کل در چارچوب اعتبارات مصوب بودجه سنواتی به نام وزارت بهداشت و آموزش پزشکی واریز می شود.

وی گفت: هزینه کرد مذکور را هر شش ماه یکبار به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و کمسیون بهداشت مجلس در شورای اسلامی گزارش کند و بیمه مرکزی مسوول اجرای این ماده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ در صد حوادث ترافیکی در تربت جام افزایش یافته و لازم است برای کاهش سوانح ترافیکی فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.