بیرجند- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در جریان بازدیدها در طرح نظارت بهداشتی از مراکز و اماکن استان ۳۱ متخلف شناسایی و تحویل مراجع قانونی شدند گفت: ۴.۵ تن مواد غذایی فاسد در خراسان جنوبی معدوم شد.

۴.۵ تن مواد غذایی فاسد در خراسان جنوبی معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، کامبیز مهدی‌زاده با بیان اینکه سلامت جامعه و مسافران، جلوگیری و کاهش آسیب افراد با مصرف مواد غذایی در سطح جامعه و کنترل بیماری‌ها از اهداف ما است اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۱۷ مورد بازدید بهداشت محیط در قالب ۲۷ اکیپ با همکاری ۸ نفر از کارشناسان بهداشت محیط در استان انجام شد.

​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بیرجند گفت: از مجموع ۶ هزار و ۷۴۸ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی در خراسان جنوبی ۸ هزار و ۷۵۲ بازدید انجام و از مجموع بیش از ۴ هزار اماکن عمومی ۵ هزار و ۷۶۴ مورد  بازدید شد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه از مجموع ۱۲۱ اماکن بین راهی  ۳۱۵ مورد بازدید انجام شد افزود: در مجموع بازدیدها تعداد مراکز و اماکن متخلف ۳۱ مورد بوده که به مراجع  قضایی معرفی شده و در این راستا ۴ و نیم تن مواد غذایی فاسد کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار پمفلت تهیه و بین مسافران مراجعه کننده به مراکز بهداشت محیط در خراسان جنوبی توزیع شد اظهار داشت: در طول مدت اجرای طرح نظارت بهداشتی ۳۸۷ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست اظهار داشت: با کمبود دارو در استان مواجه نیستیم و در این راستا ۹ شرکت دارویی به صورت کشیک با ما همکاری داشتند.

کبری ناصری با بیان اینکه در طرح ستاد نظارت که از ۲۵ اسفندماه آغاز به کار کرد در این مدت ۷۰ مورد تماس با مرکز انجام و ۲۱۰ مورد تماس با مرکز تهران انجام شده است افزود: بیش از ۷۴ مورد بازرسی از واحدهای تحت نظارت انجام شد.

وی بیان کرد: ۱۲ بازرسی به صورت تیم گشت مشترک و ۶۲ مورد با حضور کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در مدت اجرای طرح ستاد نظارت ۷۱ داروخانه خصوصی و ۹ داروخانه شبانه روزی و ۱۶ داروخانه بیمارستان فعال بودند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.