مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه تهدیدهای اخیر مبنی برای حمله نظامی به سوریه را جنگ روانی غرب ارزیابی و تأکید کرد که دمشق و همپیماناش در حالت آماده‌باش هستند .

سوریه و همپیمانانش در حالت آماده‌باش برای مقابله با جنگ احتمالی هستند

به گزارش قدس آنلاین، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه طی اظهاراتی درباره تهدیدهای آمریکایی برای حمله نظامی به سوریه، گفت: «ما از جنگ نمی‌ترسم و در صورت وقوع جنگ، آماده خواهیم بود.»

شعبان، شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین»، خاطرنشان کرد آزادسازی غوطه شرقی نقطه عطف و سرنوشت‌سازی در روند جنگ در سوریه بوده است.

مشاور اسد اتفاقات اخیر را جنگ روانی غرب برای ابراز قدرت آن هم پس از شکستش در سوریه ارزیابی کرد و متذکر شد که کشورهای خارجی برای تخریب یک کشور عضو سازمان ملل، هزینه پرداخت می‌کنند.

این دیپلمات ارشد سوریه خاطر نشان کرد آمریکا با تهدیدها علیه سوریه تلاش می‌کند سقف خواسته‌ها و قدرت‌طلبی‌هایش را بالا ببرد. وی تأکید کرد که رایزنی‌ها بین همپمانان سوریه ادامه دارد و آنها نمی‌گذارند روند امور طبق دلخواه واشنگتن پیش برود.

بثینه شعبان با اشاره به تناقضات در اظهارات کاخ سفید و وزارت‌خانه‌های دفاع و وزارت خارجه آمریکا، تأکید کرد که محور مقاومت گزینه‌هایی برای مقابله با تهدیدهای آمریکایی دارد و با آرامش عمل می‌کند و به زبان ارعاب علیه آن متوسل نمی‌شود.

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر این‌که قواعد درگیری‌ها به نفع دمشق تغییر کرده است، گفت: «ما امروز در وضعیت بسیار بهتر نسبت به گذشته قرار داریم.»

وی خاطرنشان کرد، پیروزی سوریه نقشه منطقه و جهان را تغییر خواهد داد و اسرائیل که به دنبال طولانی کردن جنگ در داخل سوریه است، بزرگ‌ترین بازنده خواهد بود.

بثینه شعبان افزود بعد از حمله موشکی اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص، سوریه و روسیه تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دمشق و همپیمانانش در حالت آماده‌باش هستند، اظهار داشت اسرائیل تحریک‌کننده اصلی برای اقدام نظامی علیه سوریه است.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد در واکنش به اظهارات «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی مبنی بر امکان مشارکت این کشور در حمله احتمالی به سوریه، یادآور شد که بن‌سلمان از سال ۲۰۱۱ با تامین مالی و تسلیح تروریست‌ها شریک جنگ علیه سوریه است.

وی افزود برخی کشورهای عربی در صف اسرائیل قرار گرفته‌اند و همین امر سبب جاه‌طلبی‌های دیگران در سوریه شده است.

شعبان، فرانسه و انگلیس را سر نیزه جنگ اتحادیه اروپا علیه سوریه توصیف کرد و بر مخالفت دمشق با هرگونه رابطه با ترکیه، که «در ریختن خون سوری‌ها شریک است»، تأکید کرد.

بثینه شعبان وضعیت روحی بشار اسد را همواره آرام و قوی توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.